دلایل اصلی تفاوت قیمت ظروف چوبی

دلایل اصلی تفاوت قیمت ظروف چوبی

ظروف چوبی ظروفی بسیار شیک و پرکاربرد در خانه و آشپزخانه می باشند. استفاده از ظروف چوبی در محیط منزل یا حتی محیط های کاری و اداری باعث القای حس خوشایندی در افراد خواهد بود. چرا که ظروف چوبی از دل طبیعت بوده و دیدن و استفاده از ظروف چوبی پذیرایی در منزل و حتی محیط کاری تداعی کننده طبیعت و حس طراوت و تازگی می باشد. اما قیمت ظروف چوبی به نسبت سایر ظروف شیشه ای و سرامیکی و غیره بالاتر است که این هزینه ی بالا می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا دلایل اصلی تفاوت قیمت ظروف چوبی را بررسی کنیم. فروشگاه صنایع دستی آف سود عرضه کننده انواع صنایع دستی از جمله ظروف زیبای چوبی، سرویس پذیرایی چوبی و وسایل تزئینی و اکسسوری های چوبی می باشد.

علت تفاوت قیمت وسایل چوبی

چرا ظروف چوبی گران است؟ شاید این سوال در ذهن شما و بسیاری از افراد دیگر نیز باشد که چرا ظروف چوبی با اینکه ظروفی طبیعی هستند اما گران قیمت بوده و هزینه ی بالایی دارند. عوامل مختلفی در تعیین قیمت و هزینه ی ظروف چوبی همچون کیفیت و نوع چوب، طراحی و کنده کاری های مختلف روی ظروف چوبی، نوع پوشش چوب و غیره موثرند که ما  هرکدام از این عوامل را برای شما به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد تا با علت تفاوت قیمت محصولات چوبی به خوبی آشنا شوید.

۱. نوع و کیفیت چوب

برای ساختن ظروف چوبی از چوب درختان مختلف همچون کاج، سرو، گردو، گیلاس، افرا، راش و غیره استفاده می شود. اما هرکدام از این انواع چوب دارای کیفیت و طول عمر و همچنین طرح و نقش متفاوتی هستند. به طور مثال چوب گردو و گیلاس و افرا بسیار مرغوب، دارای استحکام و باکیفیت بوده و دارای طرح و نقش بسیار زیبایی هستند و برای تولید ظروف چوبی با طول عمر و دوام بالا بسیار مناسبند. به همین سبب ظروف تولید شده با چوب گردو و گیلاس و افرا قیمت نسبتا بالاتری از بقیه ظروف چوبی دارند. اما چوب هایی مانند کاج و سرو نرم تر بوده و طول عمر کمتری نسبت به چوب های گردو و غیره دارند و ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت دچار ترک خوردگی و خرابی شوند. از این رو برای تولید ظروف مقرون به صرفه و ارزان چوبی از چوب کاج و سرو استفاده می شود. فروشگاه صنایع دستی آف سود عرضه کننده انواع ظروف چوبی و همچنین ماگ و لیوان چوبی با چوب گردو با کیفیت بسیار بالا و طرح و نقش بسیار زیبا و خیره کننده می باشد.

۲. پرداخت چوب

چوب پس از جدا شدن از درخت و فرم دهی به شکل مورد نظر، نیاز به پرداخت داشته تا صاف، صیقلی و زیبا شود. پرداخت ظروف چوبی به دو صورت دستگاهی و دستی انجام می شود. طبیعتا پرداخت هایی که با ابزارهای دستی انجام می شوند بسیار زیبا تر و ظریف تر بوده و زمان و وقت بیشتری برای آن صرف می شود. از این رو ظروفی که پرداخت دستی دارند گران تر از ظروفی هستند که توسط دستگاه پرداخته می شوند.

دلایل اصلی تفاوت قیمت ظروف چوبی 1

۳. پوشش چوب

چوب پس از پرداخت نیاز به پوشش مناسب داشته تا طول و عمر و دوام آن افزایش پیدا کرده، منافذ چوب بسته شوند و همچنین براق و زیبا شود تا طرح و نقش و گره های طبیعی چوب به زیبایی نشان داده شود. از روغن ها و مواد مختلفی برای پوشش چوب استفاده می شود که هرکدام با توجه به کیفیت قیمت متفاوتی خواهند داشت. به طور مثال روغن های آبگریز گیاهی هزینه ی بالاتری نسبت به سایر روغن ها داشته و طول عمر و کیفیت ظروف چوبی را افزایش می دهند به همین سبب باعث می شود قیمت ظروف چوبی که توسط این روغن ها پوشش داده می شوند بالاتر باشد. همچنین روغن های معدنی و موم زنبور عسل نیز دوام و طول عمر ظروف چوبی را بیشتر کرده و از لک شدن ظروف چوبی جلوگیری می کند.

۴. طرح و نقش و حکاکی روی ظروف چوبی

بسیاری از ظروف چوبی دارای طرح و نقش های برجسته و حکاکی های بسیار ظریف و زیبا می باشند که توسط افراد روی ظروف چوبی انجام می شود. هر چقدر که این حکاکی ها بیشتر و ظریف تر بوده و ظروف کارشده تر باشند، به نسبت قیمت بالاتری نیز نسبت به ظروف ساده تر دارند زیرا وقت و هنربیشتری برای تولید کار صرف شده است. برای خرید ظروف چوبی با طرح و نقش های برجسته و زیبا می توانید به سایت فروشگاه آف سود مراجعه نمایید و محصولی شیک و خاص را انتخاب و خریداری نمایید.

۵. مقدار چوب به کار رفته در ظروف چوبی

یکی دیگر از عوامل موثر در علت تفاوت قیمت وسایل چوبی مقدار و حجم چوب به کار رفته در ساخت محصول می باشد. به طور مثال مقدار چوبی که در تولید یک سینی چوبی به کار می رود با مقدار چوبی که برای تولید یک پیش دستی چوبی به کار می رود بسیار بیشتر بوده و از این رو هزینه و قیمت بالاتری نیز دارد.

دلایل اصلی تفاوت قیمت ظروف چوبی 2

خرید اینترنتی ظروف چوبی ارزان

برای خرید ظروف چوبی ارزان و مقرون به صرفه البته با کیفیت بالا و ظاهری زیبا می توانید به سایت فروشگاهی آف سود مراجعه نمایید. فروشگاه صنایع دستی آف سود با به کارگیری و استفاده از هنرهنرمندان متبحر و متخصص ایرانی ارائه دهنده انواع ظروف چوبی پذیرایی و سرویس پذیرایی چوبی و همچنین سایر ظروف چوبی همچون ماگ و لیوان با کیفیت بسیار بالا و طرح و نقش های بسیار زیبا و خیره کننده می باشد. شما عزیزان می توانید برای مشاهده و خرید از محصولات متنوع صنایع دستی و ظروف چوبی به سایت فروشگاه آف سود مراجعه نمایید و محصولی شیک، زیبا و با کیفیت را انتخاب و خریداری نمایید.

جمع بندی

دلایل اصلی تفاوت قیمت ظروف چوبی متفاوت بوده و بستگی به عوامل مختلفی دارد. برخی از چوب ها مانند گردو با کیفیت تر بوده و طول عمر بالاتری نسبت به چوبی همچون کاج و سرو دارد، از این رو ظروف چوبی با چوب گردو گران تر هستند. از طرفی نوع پرداخت و پوشش چوب نیز در قیمت ظروف چوبی موثر است. عواملی دیگری همچون مقدار چوب به کار رفته و طراحی و نقش و نگار های روی چوب نیز در تعیین قیمت ظروف چوبی تاثیر گذار می باشد. اگر شما تمایل به خرید ظروف چوبی  با قیمت های مقرون به صرفه و مناسب دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی آف سود مراجعه نمایید. تنوع قیمت محصولات به خصوص ظروف چوبی در فروشگاه اینترنتی آف سود بالا بوده و شما می توانید با توجه به بودجه ی خود بهترین انتخاب را داشته و از بابت کیفیت محصول اطمینان کامل داشته باشید.