رایزر چوبی چیست؟

آف سود فروشگاه صنایع دستی در کشور، عرضه کننده ی انواع رایزر چوبی می باشد. در صنعت ساختمان به هر المانی که به صورت عمودی به سمت بالا برود یا اصطلاحاً بالارونده باشد رایزر می گویند. اما رایز فقط مخصوص ساخت و ساز نیست بلکه در موارد دیگر و به صورت های دیگری نیز استفاده می شود. یکی از این موارد رایزر چوبیست. رایزر چوبی یک چهارپایه ی چوبی بسیار کوتاه که به منظور بلندتر نشان دادن یا بالا قرار گرفتن وسایل کوچکی در خانه استفاده می شود. ما در تیم پژوهشی آف سود قصد داریم در این مقاله شما را بیشتر با رایزر چوبی آشنا کنیم. با ما تا انتهای مقاله بمانید.

رایزر چوبی چیست؟ 1

رایزر چوبی چیست؟

رایزر چوبی همانطور که گفته شد یک چهارپایه ی کوتاه ساخته شده از جنس چوب می باشد و به منظور بلندتر نشان دادن و یا بالا قرار گرفتن وسایل کوچکی مانند گلدان، شمع، وسایل آشپزخانه و ... استفاده می شود. رایزر چوبی یک قطعه ی چوبی پایه دار است که بعضاً از قطعات بازیافتی چوب تولید می گردد. جنبه ی تزیینی و زیبایی بصری این وسیله بسیار بیشتر از کاربرد آن است. در واقع یک جور اکسسوری می باشد که در زیباتر نشان دادن چیدمان و وسایل منزل شما می تواند نقش مهمی داشته باشد.

کاربرد رایزر چوبی

رایزر چوبی از آن جا که یک وسیله ی تزئینی به حساب می آید می تواند در مکان های مختلف و با کاربردهای متفاوت استفاده شود. این موضوع بسته به میزان خلاقیت و ذوق هنری و سلیقه ی هر شخص دارد که چطور از رایزر چوبی خود استفاده نماید یا برای کجا چه مدل رایزر چوبی را تهیه کند. برای این کار شما اگر بخواهید می توانید از طراحان داخلی نیز کمک بگیرید یا در اینترنت جستجو کنید. با دیدن تصاویر و فیلم های مختلف در فضای مجازی به راحتی می توانید مدل های مختلف نحوه ی استفاده از رایزر چوبی را ببینید و از آن ها ایده بگیرید. پس از آن که در خصوص جای قرار گرفتن رایزر چوبی و نحوه ی استفاده از آن تصمیم گرفتید می توانید اقدام به خرید رایزر چوبی نمایید. کاربرد رایزر چوبی ممکن است برای شما با توجه به چیدمان منزلتان متفاوت باشد اما بهتر است پیش از تصمیم گیری و اقدام به خرید آن، کمی با کاربرد رایزر چوبی آشنا شوید تا بتوانید بهترین رایزر چوبی را برای منزل یا محل کار خود خریداری نمایید. از جمله کاربردهای رایزر چوبی عبارتند از:

• پایه گلدان:

یک کاربرد رایزر چوبی اینست که می تواند نقش پایه ی گلدان های شما را ایفا نماید. به این صورت که اگر گلدانی دارید که قد آن کمی کوتاه است و دوست دارید بیشتر به چشم بیاید، می توانید با قرار دادن یک رایزر چوبی در زیر آن، کمی به ارتفاع و قد گلدان خود اضافه کرده و آن را بیش از پیش نمایان کنید. البته رایزر چوبی جای زیرگلدانی را نمی گیرد و به هیچ عنوان نباید تصور کنید که در صورت استفاده از رایزر چوبی به عنوان پایه گلدان، دیگر نیازی به زیرگلدانی نیست. برعکس، حتماً باید گلدان شما زیرگلدانی داشته باشد تا رطوبت و آبی که از گلدان خارج می شود باعث پوسته پوسته شدن یا ترک گرفتن و خراب شدن رایزر چوبی نگردد.

رایزر چوبی چیست؟ 2

• پایه ظروف:

همانطور که می دانید این روزها دیگر از بوفه به شکل سنتی و قدیمی به عنوان مکانی برای قرار دادن ظروف تزیینی و قدیمی استفاده نمی شود و از شلف یا دیوارکوب هایی برای این منظور کمک گرفته می شود. اگر بخواهیم یک مورد دیگر از کاربرد رایزر چوبی را نام ببریم می توان به پایه ی ظروف اشاره کنیم. اما اگر ظرف قدیمی یا تزئینی دارید که می خواهید در یک جای مشخصی مانند میز قرار دهید می توانید از رایزر چوبی به عنوان پایه ی آن استفاده کنید تا هم به ارتفاع آن بیافزایید و هم ظرف مورد علاقه ی شما بیشتر به چشم بیاید.

• پایه مجسمه:

در خانه های مدرن که متراژ بالایی دارند از اجسام حجیم یا ایستاده برای زیباتر کردن فضای منزل استفاده می کنند. از جمله این اجسام می توان به انواع مجسمه های هنری اشاره کرد که از جنس هایی مانند سرامیک، چوب، چینی و یا فلزی ساخته شده اند. گاهی برای زیباتر نشان دادن مجسمه ها بهتر است که از یک پایه ی کوتاه چوبی که حس حضور طبیعت را در کنار مجسمه ی بی جان القا می نماید، استفاده کنید. برای این کار می توانید از یک رایزر چوبی که از تکه های بازیافتی چوب درست شده باشد بهره ببرید. فقط دقت کنید که رایزر شما تحمل وزن مجسمه را داشته باشد. پایه ی مجسمه یک نمونه دیگر از کاربرد رایزر چوبی می باشد. آف سود یکی از فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی در کشور است که عرضه کننده ی انواع ظروف چوبی و اکسسوری چوبی می باشد. برای مشاهده انواع محصولات و خرید رایزر چوبی و خرید ظروف چوبی اینجا کلیک نمایید.

رایزر چوبی چیست؟ 3

• پایه اکسسوری ها

بسیاری از افرادی که سلیقه ی خاصی دارند و به دنبال وسایل تزیینی جمع و جورتر هستند، از رایزر چوبی به عنوان پایه ی اکسسوری های خود استفاده می کنند. شما می توانید انواع اکسسوری هایی که در منزل برای روی میز پذیرایی خود دارید را به صورت متمرکز در کنار هم و با یک چیدمان صحیح بر روی رایزر چوبی بگذارید. از جمله دیگر کاربرد رایزر چوبی می توان به پایه ی اکسسوری اشاره نمود. این پایه ی چوبی می تواند اکسسوری های شما که بر روی میز هم ردیف و هم سطح با سایر وسایل پذیرایی شما قرار گرفته اند را متمایز نماید.

• زیر شمعی

این روزها استفاده از انواع شمع بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. شما وارد هر منزلی شوید قطعاً یک یا چند نمونه شمع های تزیینی و یا شمع های معطر در نقاط مختلف منزل خواهید دید. بسیاری از اشخاص نیز انواع شمع ها را در مدل های مختلف به عنوان اکسسوری در منزل نگهداری می کنند. اگر بخواهیم یکی دیگر از موارد کاربرد رایزر چوبی را بگوییم، می توان از زیر شمعی نام برد. شما با قرار دادن یک چهارپایه ی چوبی در زیر شمع، خصوصاً شمع هایی که کوچک هستند و ممکن است به خودی خود به چشم نیایند، آن ها را بیشتر جلوه دهید و علاوه بر عطر آن ها از زیبایی خاصی که شمع در کنار چوب به منزل شما می دهد استفاده نمایید.

رایزر چوبی چیست؟ 4

• نظم دهنده در آشپزخانه

چرا باید رایزر چوبی داشته باشیم؟ سوالی ست که تا پایان این قسمت به پاسخ آن خواهید رسید. رایزر چوبی علاوه بر موارد گفته شده می تواند نقش یک نظم دهنده را در آشپزخانه ی مدرن شما ایفا کند. حتی اگر یک آشپزخانه ی سنتی دارید، می توانید از وجود یک چهارپایه ی چوبی که با سبک صمیمی و دلنشین سنتی منزل شما نیز همخوانی دارد استفاده نمایید و وسایل ریز آشپزخانه ی خود را نظم دهید. رایزر چوبی با در کنار هم قرار دادن و مرتب کردن وسایل آشپزخانه، مانند ظروف ادویه، بطری انواع چاشنی ها و... به آشپزخانه ی شما زیبایی و جلوه ی دیگری عطا کند.
از جمله دیگر کاربرد رایزر چوبی در آشپزخانه، می تواند محلی برای قرار دادن فنجان و نعلبکی های دو تا چهار نفره ی خانواده شما عمل کند. در گذشته مادران ما استکان و نعلبکی ها را برای استفاده ی خانواده به طور آماده در آشپزخانه داخل سینی استیل یا مسی قرار می دادند. امروزه این عمل را می توان با کمک رایزر چوبی انجام داد و شکلی مدرن به آن بخشید و با قرار دادن رایزر چوبی در کنار سماور یا حتی قهوه جوش، فنجان های مختلف و یا لیوان های دمنوش به همراه تنقلات ریز در کنار هم، زیبایی خاصی به آشپزخانه داد. اما یکی دیگر از مصارف و کاربردهای رایزر چوبی در آشپزخانه استفاده از آن به عنوان جای کفگیر و ملاقه در کنار گاز است. شما در هنگام آشپزی حتماً به یک بشقاب یا ظرفی برای قرار دادن کفگیر یا ملاقه ی غذای خود نیاز دارید. برای این کار می توانید از رایزر چوبی استفاده کنید به شرطی که موارد نگهداری و نحوه ی شستن رایزر چوبی را نیز بدانید.

• تخته ی سرو غذا

رایزر چوبی را می توانید برای منزل یا رستوران خود به منظور تخته ی سرو غذا خریداری نمایید. طریقه ی استفاده از رایزر چوبی به عنوان تخته ی سرو غذا به این صورت است که در منزل اگر می خواهید فینگر فود سرو کنید می توانید آن ها را به صورت مرتب و با یک چیدمان زیبا بر روی رایزر چوبی خود بچینید و از یک انبر برای برداشتن فینگرفودها استفاده نمایید. یکی دیگر از انواع کاربرد رایزر چوبی، فقط برای سرو فینگر فود نیست و شما می توانید برای زمانی که مهمان صبحانه، نهار یا شام دارید از این وسیله ی پر مصرف تزئینی استفاده نمایید. به این صورت که از آن به عنوان ظرف سرو انواع سیفی جات، استیک، انواع غذاهایی که به صورت جامد هستند و از روی ظرف نمی ریزند، استفاده کنید.
طریقه ی استفاده از رایزر چوبی به عنوان تخته ی سرو غذا در رستوران نیز می تواند به این صورت باشد که انواع ساندویچ ها یا پیتزاهای کوچک اسلایسی و یا انواع کیک به همراه لیوان یا فنجان چای یا قهوه را برای مشتری خود سرو کنید. این کار باعث می شود مشتری های شما بیشتر به میزان ارزشی که شما برایشان قائلید پی ببرند. فقط دقت کنید که اگر می خواهید از رایزر چوبی به عنوان تخته ی سرو غذا چه در منزل و چه در رستوران استفاده نمایید باید حتماً با نحوه ی شستشوی رایزر چوبی آشنا باشید و از آن جا که این وسیله چوبیست نباید داخل آب بماند چرا که باعث خراب شدن و ترک خوردن آن می گردد.

مزایای رایزر چوبی

کاربرد رایزر چوبی را با هم بررسی کردیم و دریافتید که وجود انواع مدل های مختلف رایزر چوبی می تواند چقدر برای شما کارساز و مفید باشد. در ابتدای این مقاله گفتیم که رایزر چوبی یک چهار پایه ی چوبی است که به منظور بلندتر نشان دادن و بیشتر کردن ارتفاع وسایل مختلف استفاده می شود. درست است که این وسیله تنها یک چهارپایه ی چوبی تزیینی است اما اگر در جای درست و با فکر و اندیشه از آن استفاده شود می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. از جمله مزایای رایزر چوبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
◘ انواع رایزر چوبی باعث ایجاد نقطه ی کانونی می شوند و توجه افراد حاضر را به خود جلب می نماید. تصور کنید که یک گلدان کوچک بر روی میز پذیرایی خود دارید. آن هم بدون این که پایه ای زیر گلدان قرار داشته باشد و هم سطح با سایر وسایل باشد. این گلدان چه میزان به چشم افراد حاضر می آید و توجه آن ها را جلب می نماید؟ حال یک رایزر چوبی زیر آن قرار دهید یا حتی می توانید از چند کتاب برای این منظور استفاده نمایید. تفاوت را احساس کردید؟ می توانید از کتاب هم استفاده کنید ولی ممکن است با این کار به کتاب های خود آسیب بزنید و بهتر آنست که برای زیباتر شدن فضا از رایزر چوبی استفاده کنید.
◘ رایزر چوبی همانطور که از نامش پیداست با چوب تولید می شود و در حقیقت از تکه چوب های بازیافتی ساخته می شود. شما اگر به نجار سفارش یک میز چوبی داده اید، می توانید بگویید از تکه های باقی مانده از آن برای شما یک رایزر چوبی بسازد. بسته به سلیقه ی شما می تواند با مدل های مختلفی این کار انجام شود و با متریال دیگری مانند فلز ترکیب گردد و بر زیبایی آن بیافزاید. استفاده از چوب، به تنهایی می تواند حس حضور در طبیعت را به شخص بدهد و به منزل روح ببخشد.
◘ یکی دیگر از مزایای رایزر چوبی ایجاد قطعات لایه بندی عمق و جذابیت بصری به فضای حاضر می باشد. زمانی که شما یک رایزر چوبی را زیر یکی از وسایل خود قرار می دهید با ایجاد اختلاف سطح و افزودن ارتفاع باعث از بین بردن خستگی بصری می شوید. زمانی که اشیاء منزل همه در یک سطح و با یک ارتفاع باشند زیبایی آن ها چندان به چشم نمی آید و فضا کاملاً یکنواخت می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، از انواع رایزر چوبی استفاده نمایید.

رایزر چوبی چیست؟ 5

خرید رایزر چوبی

فروشگاه صنایع دستی آف سود یکی از عرضه کننده های انواع ظروف چوبی و اکسسوری چوبی می باشد. شما می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت و فضای مجازی با قیمت رایزر چوبی آشنا شوید. پس از آن با تماشای محصولات ما و مقایسه ی کیفیت و قیمت با سایر فروشگاه ها، اقدام به خرید رایزر چوبی نمایید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد رایزر چوبی که یک چهارپایه ی ساخته شده از جنس چوب است و با ترکیب شدن سایر متریال ها مانند سرامیک و فلز، می تواند بر زیبایی فضای شما بیافزاید. شما می توانید از این اکسسوری چوبی در جاهای مختلفی از خانه و یا رستوران از جمله برای سرو غذا، پایه گلدان و یا مجسمه و... استفاده کنید. آف سود یکی از عرضه کنندگان انواع صنایع دستی از جمله ظروف سرامیکی، ظروف چوبی، اکسسوری چوبی و دکوریجات و وسایل تزئینی در کشور می باشد.