نقش ماگ‌ های سرامیکی در جلب لذت و آرامش در زندگی روزمره

نقش ماگ‌ های سرامیکی در جلب لذت و آرامش در زندگی روزمره

جلب لذت و آرامش در زندگی روزمره عملی ست که هر شخصی برای داشتن یک زندگی بهتر و یا حداقل فردای بهتر در تکاپوی رسیدن به آن می باشد. ماگ سرامیکی از جمله وسایلی ست که می تواند شما را در این امر یاری کند. ماگ سرامیکی یا همان لیوان های دسته داری که از جنس سرامیک می باشد و برای نوشیدن مایعاتی مانند چای، قهوه، شیر و... استفاده می گردد. اما چرا خرید ماگ های سرامیکی تا این حد می تواند در زندگی افراد مهم باشد؟ یا بهتر بگوییم مزایای استفاده از ماگ سرامیکی چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا انتهای این مقاله ما را در تیم پژوهشی آف سود همراهی نمایید.

نقش ماگ‌ های سرامیکی در جلب لذت و آرامش در زندگی روزمره 1

ماگ سرامیکی چیست؟

ماگ سرامیکی یا همان لیوان های دسته داری که عموماً به شکل استوانه ای و از جنس سرامیک تولید می شوند برای نوشیدن مایعات گرم مانند چای، قهوه، شیر داغ و... و یا مایعات سرد مانند انواع شربت ها، آب سرد و... استفاده می گردد. این لیوان های دسته دار بعضاً دارای قسمتی در لبه ی بالایی هستند که جهت سهولت در نوشیدن و همچنین مشخص شدن محلی که باید از آن جا مایع درون ماگ را نوشید، قرار داده شده است. ماگ سرامیکی شاید برای بسیاری از افراد با لیوان تفاوتی نداشته باشد اما بهتر است بدانید که لیوان و ماگ با هم از نظر ظاهر و کاربرد تفاوت های بسیاری دارند. به عنوان مثال لیوان بلندتر و استوانه ای تر از ماگ می باشد در حالی که ماگ می تواند با شکل ظاهری مخروطی یا استوانه ای تولید شده باشد. همچنین میزان مایعی که داخل ماگ و لیوان قرار می گیرد باهم متفاوت است. بسته به اندازه ی ماگ، حجم مایعی که درون آن قرار می گیرد نیز کم یا زیاد می شود. اما لیوان ها عموماً یک حجم استانداردی را داخل خود جای می دهند.
ماگ سرامیکی دما را بهتر و بیشتر از لیوان نگه می دارد. اگر بخواهیم به یکی از اصلی ترین تفاوت های آن ها اشاره کنیم مدت زمان گرم یا سرد نگه داشتن مایع درون لیوان و ماگ است. مایع داخل لیوان زودتر از ماگ سرد می شود چرا که دیواره ای جهت حفظ دما ندارد. این موضوع در خصوص مایعات سرد نیز صدق می کند. اساس تولید ماگ جهت حفظ دمای مایع داخل آن بوده و در واقع می توان گفت بیشترین کاربرد آن نیز همین امر می باشد. آف سود یکی از بزرگترین و متنوع ترین فروشگاه های اینترنتی عرضه ی انواع ماگ سرامیکی در کشور می باشد. برای تماشای محصولات ما و خرید ماگ سرامیکی اینجا کلیک نمایید. اگر می خواهید با انواع ماگ و کاربردهای آن ها آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله "ماگ چیست و چه کاربردی دارد؟" را مطالعه کرده و بیشتر با مقوله ای به نام ماگ آشنا شوید. اما چرا تا این حد ماگ های سرامیکی مورد توجه قرار گرفته و با استقبال زیادی مواجه شده است؟ برای پاسخ به این سوال باید ببینیم مزایای استفاده از ماگ سرامیکی چیست؟ با ما باشید.

مزایای استفاده از ماگ سرامیکی

ماگ سرامیکی این روزها به جزئی از وسایل شخصی هر فرد تبدیل شده است و هر کسی در محل کار یا منزل از ماگ های سرامیکی مورد علاقه ی خود استفاده می نماید. در کافه ها و رستوران ها نیز می بینیم که این امر گسترش پیدا کرده و برای سرو چای، دمنوش، انواع نوشیدنی های سرد و... از ماگ های سرامیکی استفاده می کنند. علاوه بر نوع طراحی دلایل دیگری نیز وجود دارد که موجب استفاده ی عمومی از این ظرف سرامیکی شده است که ما در این بخش می خواهیم به آن ها بپردازیم. از جمله مزایای استفاده از ماگ سرامیکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- سازگار با محیط زیست

استفاده از ماگ سرامیکی در روتین روزانه به وسیله ی افرادی که عادت به خوردن چای یا قهوه در طول روز دارند می تواند کمک بزرگی به محیط زیست باشد. چرا که شما هنگام استفاده از لیوان های کاغذی، پلاستیکی، شیشه ای یا فلزی در محل کار یا منزل خود در واقع یک زباله به زباله های تجدید ناپذیر برای طبیعت ایجاد کرده اید. این مواد غیر طبیعی در واقع ضد طبیعت هستند و سال های طولانی در محیط زیست باقی می مانند و در رشد و نمو فضای سبز اطراف خود تأثیر منفی می گذارند. طراحی ماگ سرامیکی به گونه ایست که از مواد طبیعی تولید شده است. یعنی سرامیک یک ماده طبیعی ست و مواد شیمیایی یا سموم مضر از خود آزاد نمی کند و از مواد اولیه ی طبیعی مانند خاک رس تولید می شود. کالایی هم که از خاک تهیه و تولید شده باشد در مواجه با طبیعت نیز در مدت زمان خیلی کوتاه تری نسبت به پلاستیک یا شیشه به خاک تبدیل خواهد شد و این به معنای همگام بودن با محیط زیست و گزینه ای مطمئن جهت استفاده در دنیایی ست که بشر از هر فرصتی برای رسیدن به آرامش استفاده می کند.

2- مقرون به صرفه

خرید ماگ سرامیکی نسبت به سایر ماگ ها یا لیوان های دیگر مقرون به صرفه می باشد. لیوان های شیشه ای یا چینی، یا ماگ های چینی، شیشه ای، فلزی و... روش های تولید پیچیده تر و سخت تری دارند. ضمن این که بعضاً از متریال های پرهزینه ای برای تهیه و تولید ماگ استفاده می کنند. اما در مورد ماگ سرامیکی چنین نیست. چرا که بخش اعظم متریال ماگ سرامیکی یا سرامیک، مواد معدنی می باشد که در طبیعت موجود است و پس از استفاده نیز قابل تجزیه و تولید مجدد می باشد. ماگ سرامیکی علاوه بر پایین بودن هزینه ی تهیه و تولید، هزینه ی حمل و نقل کمتری نسبت به سایر لیوان ها دارد و دلیل آن هم وزن سبکیست که ماگ سرامیکی دارد. همه ی این ها در کنار هم سبب پایین بودن قیمت ماگ سرامیکی نسبت به سایر لیوان ها و ماگ های دیگر می شود. با توجه به قیمت مناسبی که دارد، شما می توانید بیش از یک ماگ سرامیکی برای خود یا عزیزانتان خریداری نمایید و این باعث ایجاد تنوع و افزایش انرژی مثبت در روحیه ی افراد می گردد.

3- استحکام و دوام

لذت بردن از خوردن چای در ماگ سرامیکی می تواند به دلیل حس استحکام و مقاوم بودنی که از جانب ماگ به شخص منتقل می شود، وجود داشته باشد. چرا که این لیوان های دسته دار ضخیم استوانه ای شکل از متریالی مانند خاک رس، کائولن، کوارتز، فلدسپات ساخته شده اند و خاک رس یک ماده ی معدنی است. پس از ترکیب این مواد، قالب گیری انجام می شود و قالب ها در نهایت در یک کوره ی غول پیکر پخته شده و مواد سفت و سخت می شوند. دلیل انجام این فرآیند اینست که سرامیک را به اندازه ای محکم و قوی تولید کنند که بتوان آن را به عنوان یکی از وسایل روزمره مانند ظروف آشپزخانه یا ماگ سرامیکی استفاده نمود.
ماگ سرامیکی در برابر شرایط محیطی مانند ضربه یا خراشیدگی که ممکن است در اثر کشیده شدن ناخن یا برخورد با وسایل روی میز به وجود آید، مقاوم است. لعابی که روی سرامیک ها داده شده آن ها را نسبت به لکه شدن نیز مقاوم نموده است. شما به راحتی و بدون نگرانی بابت خراب شدن یا لکه و خراشیده شدن می توانید از ماگ سرامیکی خود در طول روز استفاده نمایید. حتی می توانید آن را داخل کیف خود قرار داده و در هر جایی از ماگ شخصی خود استفاده کنید.

نقش ماگ‌ های سرامیکی در جلب لذت و آرامش در زندگی روزمره 2

4- حفظ دما

لذت دم کردن چای و قهوه با ماگ سرامیکی آن هم در روزهای سرد سال و زمانی که شما در محل کار خود هستید بیش از پیش می شود. به خصوص وقتی خیالتان بابت گرم ماندن چای یا قهوه راحت است و با آرامش به کار خود می پردازید و پس از مدت زمانی که می خواهید استراحت کنید، به سراغ نوشیدنی دلخواه خود رفته و از گرمای آن لذت می برید. ماگ سرامیکی یک عایق حرارتی ست که برای حفظ گرما و دمای مایع داخل آن، گزینه ی بسیار مناسبی ست. این لیوان های دسته دار سرامیکی قابلیت حفظ دما و حرارت مایعات را بدون سوزاندن پوست دست دارند و همین امر سبب پرطرفدار شدن آن گردیده است. ضمن این که ماگ سرامیکی را می توانید با خیال راحت داخل ماکروویو بگذارید بدون این که دلواپس سالم ماندن نوشیدنی دلخواه خود شوید. ماگ سرامیکی به دلیل بدنه ی ضخیمی که دارد حرارت را به راحتی از خود عبور نمی دهد و دمای مایع موجود در خود را نگه می دارد. این موضوع در خصوص مایعات سرد نیز صادق است. اگر شما یک اسموتی جذاب در منزل برای خود تهیه دیدید می توانید با لذت، آن را به وسیله ی ماگ سرامیکی بنوشید و از خنکی آن استفاده کنید. آف سود عرضه کننده انواع ماگ سرامیکی با بهترین کیفیت آماده ارائه خدمات به مشتریان خود می باشد، شما می توانید با خیالی راحت به خرید ماگ از سایت صنایع دستی ایرانی بپردازید.

5- تأثیر ماگ سرامیکی بر روحیه و انرژی

ماگ سرامیکی به دلیل این که از متریال طبیعی استفاده می کند در حقیقت الهام بخش طبیعت است. برای افرادی که یوگا کار می کنند و یا به دنبال آرامش و کسب انرژی مثبت هستند، به شدت توصیه می شود که از ماگ های سرامیکی برای نوشیدن انواع مایعات استفاده نمایند. چرا که این وسیله ی جذاب مخصوص نوشیدنی، می تواند شما را فارغ از دنیای اطرافتان وارد رویا و خیال نماید. خصوصاً اگر از ماگ های حرارتی استفاده نمایید، به راحتی این تبادل انرژی را پیش از استفاده و پس از آن در وجود خود حس می کنید خرید ماگ سرامیکی علاوه بر این که مقرون به صرفه است و ماندگاری بالایی دارد، طعم بهتری نیز به نوشیدنی شما می بخشد. قطعاً به این موضوع دقت کرده اید که طعم غذا و نوشیدنی به ظرف آن نیز بستگی دارد. اگر شما قهوه یا چای خود را داخل یک ظرف پلاستیکی بریزید قطعاً طعم خوشایندی نخواهد داشت. اما اگر همان نوشیدنی را داخل یک ماگ سرامیکی بریزید خواهید دید که چطور با حفظ طعم آن، یک چاشنی لذت بخش بودن را نیز اضافه خواهد کرد و در نهایت پس از نوشیدن چای یا قهوه همچنان در حال لذت بردن از خوردن چای در ماگ سرامیکی مورد علاقه ی خود هستید. چرا که طعم و حس مثبت آن مدت بیشتری در وجود شما باقی خواهد ماند.

6- قابلیت چاپ بر روی ماگ سرامیکی

ماگ سرامیکی بر خلاف سایر هم نوعان خود، قابلیت این را دارد که بتوان طرح و نقش مورد علاقه ی خود را بر روی آن چاپ کرد. شما می توانید از ماگ سرامیکی به عنوان هدیه برای دوست، همسر و یا اعضای خانواده ی خود با طرح مورد علاقه ی آن ها استفاده نمایید. حتی می توانید از ماگ های حرارتی برای جذاب تر کردن هدیه نیز استفاده کنید.

7- شستشوی آسان

طراحی ماگ سرامیکی به گونه ایست که آن را قابل استفاده در ماکروویو و حتی ماشین ظرفشویی نموده است. شما اگر چندین ماگ سرامیکی در منزل برای پذیرایی از دوستان نزدیک خود دارید، می توانید پس از مهمانی و دورهمی دوستانه ی خود، ماگ های سرامیکی را به همراه سایر ظروف کثیف داخل ماشین ظرفشویی قرار داده و پس از شستشو، تمیز و مثل روز اول تحویل بگیرید. برای شستشو با دست نیز کار شما راحت است. با آب و مقدار کمی مایع قابل تمیز شدن هستند. بدون این که طرح و نقش روی آن خراب یا خراشیده شود.

نقش ماگ‌ های سرامیکی در جلب لذت و آرامش در زندگی روزمره 3

8- شیک بودن

ماگ سرامیکی این روزها به یکی از وسایل پر طرفدار و ترند تبدیل شده است. شما با داشتن چندین ماگ سرامیکی در منزل می توانید در مهمانی های کوچک یا دورهمی های دوستانه از ماگ سرامیکی به عنوان ظروف مخصوص نوشیدنی های خود استفاده کنید. با این کار علاوه بر کمک به محیط زیست، زیبایی و شیک بودن را نیز در منزل خود نشان خواهید داد و همین امر سبب افزایش اعتماد به نفس در شما و اهالی منزل می گردد.

جمع بندی

جلب لذت و آرمش در زندگی روزمره آن هم در این روزهایی که هر کسی مشغله های بسیاری دارد، یکی از مهم ترین دغدغه ی اشخاص می باشد. یکی از کارهایی که می توان برای رسیدن به آرامش انجام داد، استفاده از ظروفی ست که این حس را به شما منتقل می نمایند. ماگ سرامیکی یکی از انواع ظروف سرامیکی ست که به خاطر استفاده از مواد طبیعی، می تواند بهترین گزینه باشد. آف سود یکی از بزرگترین سایت فروش صنایع دستی از جمله ظروف سرامیکی، ظروف چوبی و اکسسوری چوبی و... در کشور می باشد. اگر شما از آن دسته افراد علاقه مند به طبیعت و صنایع دستی هستید می توانید از فروشگاه اینترنتی صنایع دستی آف سود، محصولاتی مانند ماگ سرامیکی، ظروف پذیرایی، ظروف آشپزخانه و یا گردنبند و دستبند چوبی، جعبه چوبی جواهرات و... را برای خود و یا حتی هدیه به دیگران خریداری کنید و از خرید خود لذت ببرید.