نقش ساعت چوبی در دکوراسیون منزل

نقش ساعت چوبی در دکوراسیون منزل

ساعت دیواری چوبی از زیباترین لوازم دکوری چوبی منزل و محیط کار می باشد. انتخاب رنگ و طراحی مناسب ساعت چوبی با دکوراسیون داخلی می تواند یک هارمونی زیبا و منحصر به فرد را سبب شود. استفاده از ساعت چوبی در دکوراسیون خانه های ایرانی قدمتی دیرینه دارد و امروزه نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. هنرمندان ایرانی با استفاده از مهارت خود به ساخت مدل های متنوعی از ساعت‌های چوبی پرداخته اند و شما می‌توانید با توجه به نحوه چیدمان دکوراسیون منزل، ساعت چوبی مناسبی تهیه نمایید. در ادامه ما به معرفی انواع ساعت دیواری چوبی و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

نقش ساعت چوبی در دکوراسیون منزل 1

انواع مدل ساعت چوبی دیواری

• ساعت دیواری چوبی کلاسیک

به ساعت های دیواری مربع، مکعبی، مستطیلی و ساعت دیواری پاندول دار ساعت دیواری کلاسیک گفته می شود. صفحات گرد و مربعی بزرگ، سطوح چوبی براق و صاف، استفاده از چوب های تیره و انتخاب اعداد رومی به جای اعداد انگلیسی از جمله ویژگی های ساعت چوبی کلاسیک می باشد. در گذشته ساعت های کلاسیک در ابعاد مشخصی عرضه می شدند اما امروزه علاقه به انتخاب ساعت کلاسیک چوبی در ابعاد بزرگ بیشتر شده است. هرچه ابعاد ساعت بزرگتر باشد در موقعیت های محدود تری می توان از آن استفاده نمود. برای مثال انتخاب ساعت کلاسیک با ابعاد بزرگ تنها مناسب قرار گیری در اتاق نشیمن و پذیرایی منزل می باشد.

• ساعت چوبی دیواری سلطنتی

اگر به دنبال هدیه ای ارزشمند برای دوستان و نزدیکان خود هستید انتخاب ساعت دیواری سلطنتی بهترین گزینه می باشد. نقوش مختلف، حکاکی های پیچیده، جزئیات زیاد، رنگبندی متنوع، استفاده از چوب های با ظرافت و استحکام زیاد از جمله ویژگی های ساعت دیواری سلطنتی می باشد. از ساعت دیواری سلطنتی می توانید در اتاق کار، اتاق نشیمن، اتاق مطالعه و راهرو ها استفاده نمایید.

• ساعت چوبی دیواری پاندول دار

ساعت دیواری پاندول دار، از دسته ساعت دیواری های کلاسیک و پر طرفدار است. افراد علاقه مند به سبک دکوراسیون کلاسیک، از ساعت دیواری پاندول دار استفاده می کنند. ساعت چوبی پاندول دار در دو نوع ایستاده و دیواری تولید می شوند.

• ساعت چوبی دیواری فانتزی

ساعت چوبی طرح روبیک، ساعت چوبی دایره ای، ساعت دیواری مثلثی و ساعت های چوبی تزئین شده با رزین، از مدل های ساعت دیواری چوبی فانتزی می باشند. اگر علاقه مند به ساعت دیواری هستید که علاوه بر نمایش زمان، زیبا باشد و بر جذابیت دکور منزل نیز بیافزاید، بهترین انتخاب ساعت دیواری چوبی فانتزی است.

• ساعت دیواری چوبی سنتی

ساعت دیواری چوبی سنتی با الهام از معماری سنتی ایرانی، اثری زیبا و به یاد ماندنی است که می تواند هدیه مناسبی نیز برای دوستان و نزدیکان شما باشد. نوشته های ایرانی باستانی، استفاده از شعر فارسی، استفاده از طراحی پنجره های قدیمی، بکارگیری رنگ فیروزه ای از جمله طراحی های ساعت دیواری چوبی  سنتی می باشد. ساعت دیواری چوبی سنتی از جمله هنر های ظریف دارای نقش و نگار های ایرانی اسلامی بوده و ایده ای زیبا برای افرادی است که به چیدمان سنتی علاقه مند هستند.

• ساعت دیواری چوبی مدرن

ساعت دیواری چوبی مدرن، یکی از لوازم دکوری چوبی منزل و دفتر کار می باشد. انتخاب چوب به عنوان متریال ساعت دیواری، انتخابی شیک زیبا و مدرن است. خطوط ساده و زیبای چوب در کنار اعداد مینیمال ساعت، نظر مخاطبین را به خود جلب می کند. در برخی از طراحی های ساعت دیواری چوبی مدرن، به جای استفاده از اعداد از نشانگر های ساده تری برای نمایش دادن ساعت استفاده می کنند. مدل پر طرفدار دیگری که می توان نام برد، ساعت هایی است که علاوه بر نمایش ساعت از انها می توان به عنوان نگهدارنده لوازم دکوری چوبی منزل دیگری نیز بهره برد.

تاثیر مدل ساعت چوبی در دکوراسیون منزل

◘نقطه کانونی دکوراسیون منزل

شاید علاقه شما به دیده شدن ساعت به عنوان نقطه کانونی منزل بیشتر باشد. برای اینکه ساعت متفاوت تر از لوازم دکوراسیون بوده و باعث جلب توجه شود، بهتر است از ساعت چوبی آویز استفاده نمایید. ساعت هایی که هنگام عبور از راهروها از دو جهت می تواند ساعت را نمایش دهند. مورد دیگر اینکه ساعت چوبی شما بهتر است ترکیبی از فلز هایی مانند استیل، برنج و نقره باشد تا بتواند توجهات را به  سوی خود جلب نماید.
از جمله ساعت های زیبای دکوری چوبی منزل ، ساعت های چوبی رزین می باشند. ترکیب چوب و رزین ایده عالی برای قرار گیری به عنوان نقطه کانونی منزل است. البته سایز ساعت نیز تاثیر زیادی در دیده شدن به عنوان عضو اصلی چیدمان داخلی خانه خواهد داشت. هر چه اندازه ساعت چوبی بیشتر بوده و دارای طراحی های پیچیده تری باشد می تواند تاثیر بیشتری در زیبایی اتاق نشیمن داشته باشد. ساعت چوبی فانتزی، ساعت چوبی مدرن، ساعت چوبی پاندول دار و ساعت چوبی سلطنتی از جمله ساعت هایی هستند که به عنوان نقطه کانونی در چیدمان منزل بشمار می روند.

◘متناسب با دکوراسیون منزل

برای اینکه ساعت چوبی را متناسب با دکوراسیون منزل تهیه نمایید، ابتدا باید به سبک چیدمان منزل پی ببرید. در سبک مینیمال بهتر است از ساعت های گرد چوبی که ترکیبی از چوب و رزین یا فلز می باشند استفاده نمایید. برخی از ساعت های فانتزی که تنها از عقربه های چوبی و اعداد رومی، بدون قاب تشکیل شده اند، گزینه مناسبی در سبک دکوری چوبی مینیمال می باشند. در دکوراسیون سنتی و کلاسیک نیز ساعت دیواری پاندول دار و ساعت چوبی مستطیلی از انتخاب های مناسب هستند. 
سعی کنید در ابتدا سبک طراحی داخلی منزل خود را شناسایی کرده و بعد نسبت به تهیه ساعت اقدام نمایید. در صورتی که مدل ساعت چوبی با دکوراسیون منزل تناسب نداشته باشد، باعث شلوغ دیده شدن چیدمان می شود. اگر علاقه مند هستید تا ساعت چوبی تناسب بیشتری با محیط داشته باشد و در کانون توجهات میهمانان نباشد، به دنبال ساعت های ساده تری باشید. از انتخاب ساعت چوبی رزین و چوبی برنجی خودداری نمایید. 

نقش ساعت چوبی در دکوراسیون منزل 2

راهنمای خرید ساعت چوبی مناسب برای منزل

• توجه به جنس چوب

چوب بامبو، چوب راش، چوب بلوط، چوب سرو، چوب کاج، چوب گیلاس و چوب گردو از مدل چوب هایی است که در تولید ساعت چوبی بکار می رود. از چوب گردو به عنوان با دوام ترین چوب های بکار رفته در تولید ساعت چوبی یاد می شود. چوب گردو، چوب کاج، چوب صنوبر و چوب بلوط دارای ظاهر زیبایی هستند و به تنهایی می توانند یک ایتم تاثیر گذار در چیدمان منزل باشند.

• توجه به سبک دکوراسیون

دکوراسیون مینیمال، دکوراسیون کلاسیک، دکوراسیون رترو، دکوراسیون روستایی مدرن، دکوراسیون سنتی و دکوراسیون اسکاندیناوی از جمله سبک های چیدمان می باشند که می توانند از ساعت دیواری چوبی استفاده نمایند.

• توجه به رنگ دیوار

قبل از خرید ساعت دیواری چوبی، یکی از دیوار های مناسب را برای نصب آن در نظر بگیرید. فضای نصب ساعت دیواری باید کاملا مشخص باشد. به این شکل شما می توانید ساعت مناسب با طرح کاغذ دیواری و رنگ دیوار ها تهیه نمایید.

• توجه به قیمت ساعت چوبی

قیمت ساعت چوبی دیواری به جنس چوب، طراحی و اندازه ساعت بستگی دارد. ساعت چوبی تولید شده با چوب گردو و بلوط به دلیل استحکام بالا از قیمت بیشتری برخوردار می باشند. تاثیر زیبایی ساعت بر قیمت گذاری نیز از جمله عواملی است که نباید دست کم گرفت. به هر اندازه که ساعت چوبی دارای جذابیت ظاهری بیشتری باشد به همان اندازه نیز ارزش بیشتری خواهد داشت.

• خرید از فروشگاه های معتبر

ارائه محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش، دادن اطلاعات کافی در مورد محصول از ویژگی های یک فروشگاه معتبر می باشد. فروشگاه آف سود، فروشگاه انواع صنایع دستی، با ارائه بالاترین کیفیت ممکن در تولید لوازم دکوری چوبی منزل و بهترین خدمات سعی در جلب رضایت مشتریان دارد.

نتیجه گیری

لوازم چوبی یا اکسسوری چوبی منزل شما را غنی تر و زیبا تر نشان می دهند. در صورت نگهداری و مراقبت صحیح، چوب می تواند چندین سال دوام داشته باشد. انتخاب ساعت چوبی یک انتخاب ساده و شیک می باشد و درعین حال یکی از ایتم های مهم در چیدمان منزل است. به همین دلیل در اتاق خواب، اتاق نشیمن، رستوران های سنتی و کلاسیک که از دکوراسیون مینیمال، سنتی و  استفاده می کنند، کاربرد داردند.