چگونه زیورآلات چوبی را با لباس ست کنیم؟

چگونه زیورآلات چوبی را با لباس ست کنیم؟

چوب یکی از عناصر موجود در طبیعت است به همین علت خاصیت و انرژی مثبتی را برای افرادی که در اطراف آن هستند به وجود می آورد. زیورآلات چوبی نیز به دلیل این که از چوب ساخته شده اند برای بیننده یادآور طبیعت و زندگی هستند. با بالا رفتن قیمت طلا و نقره، استفاده از این نوع زیورآلات امروزه بسیار رایج شده و جزو اکسسوری های مورد علاقه ی جوانان قرار گرفته است. اما چطور می توان زیورآلات چوبی را با سایر لباس ها و استایل ها ست کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.
آف سود از فروشگاه های متنوع در عرضه ی انواع زیورآلات چوبی در کشور می باشد، که شما می توانید برای انتخاب و خرید گردنبند و دستبند چوبی به سایت فروشگاه مراجعه نمایید.

چگونه زیورآلات چوبی را با لباس ست کنیم؟ 1

ست کردن زیورآلات چوبی برای موقعیت و لباس های مختلف

زیورآلات چوبی به اکسسوری هایی گفته می شود که از جنس چوب ساخته شده اند. انواع گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره که بعضاً به صورت ست و نیم ست هم عرضه می شوند، همگی مدل هایی از زیورآلات چوبی نیز به شمار می روند. از مزایای این مدل زیورآلات اینست که مانند هر نوع متریال دیگری به سفارش شما طراحی و ساخته می شوند. این اکسسوری های جذاب با متریال های دیگری مانند رزین، استیل، برنج یا مس نیز ترکیب می شوند و ست های فوق العاده شیکی خلق می کنند. برای این که بتوانید زیورآلات چوب مورد علاقه ی خود را در موقعیت های مختلف و با لباس های خاص خود ست کنید، این مطلب را از دست ندهید.

1- ست کردن زیورآلات چوب با لباس تک رنگ

راحت ترین نوع ست کردن هنگامیست که شما لباس های تک رنگ به تن دارید. در این زمان به سادگی می توانید هر جزء و قسمت دیگری را که می خواهید اضافه کنید با آرامش و خیالی آسوده با ست خود ترکیب کنید. ست کردن زیورآلات چوب با لباس تک رنگ می تواند هر چیزی را شامل شود. از یک دستبند ساده و یک جفت گوشواره ی میخی گرفته تا ست های شلوغ و درهم.
اما برای این که زیبایی و جذابیت استایل شما و همچنین سادگی و شیکی که به دنبال آن هستید را برهم نزنید می توانید از یک گردنبند بلند چوب با مهره های ریز و درشت که به صورت یکی یا دو تا درمیان ترکیب شده اند و یک جفت گوشواره با طرح مورد پسند خود در کنار دستبندی که از ست گردنبند و گوشواره ترکیب شده باشد استفاده کنید. اگر با انگشتر چوبی نیز احساس راحتی دارید می توانید یک حلقه ی چوبی به ست خود اضافه نمایید.

2- ست کردن زیورآلات چوب با لباس رنگی و طرح دار

لباس های رنگی و طرح دار به دلیل این که رنگ و لعاب کافی برای زیبا نشان دادن یک استایل را در خود دارند، به راحتی نمی توان هر مدل زیورآلاتی را با آن ست کرد. به ویژه اگر بخواهید زیورآلات چوب را با لباس های رنگی و طرح دار ست کنید باید دقت و ریزبینی بیشتری داشته باشید.  چرا که چوب یکی از عناصر طبیعیست که از به خودی خود دارای طرح و نقش است و شما به هر چوب یا وسیله ی چوبی که بنگرید متوجه خطوط و طرح و نقش موجود بر روی آن خواهید شد. پس در زمان ست کردن زیورآلات چوب با لباس رنگی و طرح دار حتماً سعی کنید حداقل از اینترنت و فضای مجازی برای ست کردن استایل شیک استفاده کنید.
بهترین و بدون ریسک ترین انتخاب در چنین مواقعی ست های ساده و ظریف است. چرا که سادگی همیشه زیبایی خاصی را به همراه دارد. پس برای ست کردن زیورآلات چوب با لباس رنگی و طرح دار می توانید از یک جفت گوشواره میخی به همراه گردنبند ساده و تک مدال که ترجیحاً مدال آن با مدل گوشواره همخوانی داشته باشد و یک انگشتر ساده به صورت حلقه استفاده نمایید. برای لباس های رنگی و طرح دار بهتر است دستبند را حذف کنید ولی اگر به استفاده از آن اصرار دارید پس به یک دستبند با مهره های ریز و ظریف بسنده کنید.

چگونه زیورآلات چوبی را با لباس ست کنیم؟ 2

3- ست کردن زیورآلات چوب با لباس در استایل رسمی

ست کردن زیورآلات چوب با لباس در استایل رسمی مانند مدل قبل که لباس رنگی و طرح دار بود، کمی سخت است. یعنی به راحتی نمی توان هرچیزی را با آن ست کرد. بزرگ ترین مشکل در استایل رسمی اینست که شما باید هم شیک و خاص به نظر برسید و هم ظاهری ساده و بدون شلوغی داشته باشید. درست است که همیشه زیبایی در سادگیست اما در استایل رسمی این میزان سادگی بیش از پیش نمایان می شود. خصوصاً اگر استایل رسمی شما برای مجالس مهم کاری باشد بسیار حائز اهمیت است که تمامی تکه ها و قطعات اکسسوری خود را با دقت و وسواس خاصی انتخاب کنید.
برای ست کردن زیورآلات چوب با استایل رسمی می توانید از یک جفت گوشواره ی چوبی آویز نگین دار  که کمی بلند هم باشد به همراه یک انگشتر چوبی با نگینی به همان شکل استفاده کنید. بهتر است گردنبند و دستبند را در این استایل حذف کنید. چرا که ست های چوبی برای استایل رسمی در قسمت گردنبند و دستبند خیلی مدل رسمی ندارند. اما اگر به استفاده از گردنبند اصرار دارید پس حداقل از یک گردنبندی که تک مدال و با نگینی مانند نگین گوشواره و انگشتر باشد استفاده نمایید. دقت کنید که گردنبند حتماً دارای زنجیر فلزی باشد تا با استایل رسمی شما همخوانی داشته باشد. ولی استفاده از دستبند چوبی را به طور کلی برای استایل رسمی باید حذف نمایید.

4- ست کردن زیورآلات چوب با لباس در استایل غیر رسمی

در استایل غیر رسمی از شدت خشکی و جدیت استایل رسمی کم شده و شما با آرامش و خیال آسوده تری می توانید لباس های خود را ست کنید. اما به یاد داشته باشید که باید همچنان سادگی در ظاهر را حفظ کنید. یعنی علاوه بر این که ترکیب لباس ها و اکسسوری های شما باید زیبا و درخشان باشند، ساده و بدون شلوغ کاری نیز می بایست انتخاب شوند. در چنین مواقعی می توانید با سلیقه ی خود کمی رنگ و لعاب و طرح و نقش به استایل رسمی اضافه کنید تا به یک استایل غیر رسمی برسید.
برای ست کردن زیورآلات چوب با لباس در استایل غیر رسمی بهترین کار استفاده از نیم ست های گردنبند، گوشواره و انگشتر است. به طور کلی نیم ست ها همیشه زیبایی و شیکی خاصی را در درون خود دارند که به ظاهر شما استایلی رسمی طور می بخشند. یک مدل نیم ست دیگر نیز ست گوشواره، دستبند و انگشتر است. این ست برای لباس هایی که یقه ی بسته ای دارند بسیار مناسب می باشد. فقط سعی کنید از ست هایی انتخاب کنید که با یک فلز مانند برنج ترکیب شده اند. چنین ست هایی می تواند فوق العاده ترین استایل غیر رسمی را برای شما بسازد.

5- ست کردن زیورآلات چوب با لباس در استایل کژوال

در استایل کژوال راحتی و سادگی به همراه شیک بودن وجود دارد که در دیگر استایل ها نمی بینیم. یعنی شما زمانی که استایل کژوال دارید، علاوه بر این که با آن احساس راحتی و آزادی می کنید، به نوعی خاص بودن را نیز در ظاهر خود می بینید. در این استایل ست کردن زیورآلات چوبی کاری نه چندان دشوار است. چرا که در این جا سلیقه و نظر شخصی حرف اول را می زند. یعنی شما می توانید با تابو شکنی استایل خاص و منحصر به فرد خود را بسازید. پس با خواست و سلیقه ی شخصی ست چوبی مورد علاقه تان را استفاده نمایید.
اگر به دنبال ایده برای چنین استایلی هستید ما پیشنهادی برای شما داریم. برای ست کردن زیورآلات چوب با لباس در استایل کژوال می توانید از یک جفت گوشواره که با متریال رزین و فلزی مانند برنج یا مس ترکیب شده است استفاده کنید. همین ترکیب را برای گردنبند و دستبند خود می توانید پیاده سازی نمایید. برای استفاده از انگشتر نیز، یک انگشتر چوبی که روی آن مانند نگین با رزین کار شده را می توانید انتخاب نمایید. ترکیب متریال های دیگر با چوب باعث خاص تر دیده شدن آن می شود و به شما ظاهری منحصر به فرد و خلاق می بخشد.

چگونه زیورآلات چوبی را با لباس ست کنیم؟ 3

6- ست کردن زیورآلات چوب با لباس برای فصل سرد و گرم

چوب یکی از متریال های طبیعی است و می تواند در هر فصلی از سال مورد استفاده قرار بگیرد. اما از آنجا که خاصیت چوب، گرم کنندگیست، بهتر است بیشتر در فصول سرد سال استفاده شود. به عنوان مثال برای روزهایی که هوا سرد است می توانید از گواره های حلقه ای که به صورت آویز هستند انتخاب مناسبی می باشند.گردنبند هایی که بر روی تن می خوابند نیز برای روزهای سرد به دلیل این که گرمای چوب به بدن منتقل می شود و حس گرما را در شخص بیشتر می نماید، می تواند یکی از اکسسوری های مناسب برای این فصل باشد. دستبندهایی که با نخ های مخصوص درست شده و به دست کیپ می شوند نیز انتخاب های خوبی هستند.
اما در روزهای گرم که هر چیزی می تواند باعث ایجاد گرما کند برای شخص آزاردهنده است. از آن جا که چوب نیز به تنهایی می تواند انرژی و گرما در بدن تولید کند بهتر است در هوای گرم استفاده نشود. اما اگر می خواهید از زیورآلات چوبی خود در تابستان و هوای گرم استفاده نمایید بهتر است از گوشواره های میخی ظریف به همراه گردنبند های بسیار ظریف که از نخ های مخصوص به عنوان زنجیر در آن ها کار شده است استفاده نمایید. برای انتخاب دستبند نیز می توانید از النگوهای چوبی که ظاهری خاص و مطلوب جوانان را دارند استفاده نمایید.

7- ست کردن زیورآلات چوب با لباس برای آقایان

بسیاری از آقایان به استفاده از انواع اکسسوری و زیورآلات در استایل خود علاقمند هستند. اما نکته ای که باید در این جا به آن توجه کرد اینست که زیورآلات مناسب آقایان با زیورآلات مناسب بانوان کاملاً متفاوت است. یعنی آقایان نمی توانند از یک سرویس نگین دار استفاده نمایند.
برای ست کردن زیورآلات چوب با لباس برای آقایان می توانید از یک دستبند چوبی ساده که با مهره های ریز به وسیله ی کش های مخصوص و یا نخ های خاصی ساخته شده اند استفاده نمایید. یا از دستبندهایی که با زنجیرهای فلزی به همراه تکه ای چوب که به سلیقه ی شخص طراحی گردیده است، ترکیب و ساخته شده است استفاده نمایید. گوشواره، گردنبند و انگشتر برای آقایان را حذف می کنیم. اما اگر به استفاده از انگشتر نیز علاقمند باشند می توانند از انگشترهای حلقه ای چوبی ساده یا با طراحی خاص استفاده نمایند. در غیر این صورت بهتر است تنها به استفاده از دستبند بسنده نمایند.

جمع بندی

چوب و مشتقات آن همیشه در تمامی مراحل زندگی ما نقش داشته است. در دنیای امروز نیز اکسسوری و زیورآلات چوبی جای خود را داخل زندگی ما باز کرده اند. شما می توانید برای استایل ها و موقعیت های مختلف از انواع زیورآلات چوبی استفاده نمایید. فروشگاه اینترنتی آف سود از جمله فروشگاه های صنایع دستی ایران می باشد که شما می توانید از کیفیت این محصولات با بهترین قیمت بهره ببرید.