معرفی مهم ترین و کاربردی ترین ظروف چوبی آشپزخانه

معرفی مهم ترین و کاربردی ترین ظروف چوبی آشپزخانه

خرید تخته گوشت چوبی از گذشته تا کنون جزو خریدهای معمول محسوب می شده و داخل هر آشپزخانه ای یک تخت گوشت چوبی وجود دارد. اما امروزه با گسترش صنعت چوب، دیگر استفاده از ظروف چوبی تنها به تخته گوشت ختم نمی شود. ظروفی همچون کاسه چوبی، سینی چوبی و... توسط کارخانجات تولید و به بازار عرضه می گردند که با استقبال گسترده ای نیز رو به رو هستند. فروشگاه آف سود یکی از معتبرترین فروشگاه های عرضه ی انواع ظروف چوبی می باشد. شما می توانید با تماشای محصولات ما نسبت به خرید قندان چوبی برای سرویس پذیرایی خود اقدام نمایید. اما مهم ترین ظروف چوبی مناسب آشپزخانه چیست؟ کاربرد ظروف چوبی مناسب آشپزخانه و مسائلی از این دست که در این مقاله به آن ها می پردازیم. با ما باشید.

معرفی مهم ترین و کاربردی ترین ظروف چوبی آشپزخانه 1

ظروف چوبی آشپزخانه چیست و چگونه تولید می گردند؟

آجیل خوری چوبی، کفگیر چوبی، پایه کیک چوبی و... جزو لوازم چوبی آشپزخانه هستند که توسط هنرمندان چیره دستی طراحی و ساخته می شوند در حقیقت جزو هنر دستی محسوب می گردند. در زمان های بسیار دور قشر ضعیف جامعه برای صرفه جویی در هزینه ها، خود به تنهایی این کار را انجام می دادند اما با گذشت زمان و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و به وجود آمدن دستگاه های جدید، بخش اعظم عملیات ساخت ظرف، توسط دستگاه ها انجام می گردد و مابقی به وسیله دست انسان ساخته می شود. برای این کار باید یکسری مراحل طی شود، از جمله:
در مرحله ی اول و برای ساخت ظروف چوبی آشپزخانه باید چوب مناسب را انتخاب نمایند. چوب مورد نیاز باید با کیفیت بالا و مقاوم و بدون ترک باشد. امروزه شاهد این هستیم که ظروف چوبی بامبو بسیار پر طرفدار می باشد. اما چوب های صنوبر و بلوط و جوز نیز برای این کار مناسب می باشند. پس از انتخاب، نوبت به برش زدن چوب می رسد. باید چوب ها را به شکل قالب یا اندازه های مشخصی برش بزنند که این کار توسط ابزارهای برش و تراش چوبی انجام می گیرد. در مرحله ی بعدی نوبت به تنظیم دقیق قطعات چوبی می باشد. سازندگان باید دقت کنند که قطعات کاملاً با هم فیکس می شوند و به یکدیگر متصل می شوند. سپس سطح ظروف را صاف و هموار می کنند تا ترک یا خراشی بر روی سطح ظرف باقی نماند. حال وقت روکش آن رسیده که با روغن مخصوص چوب یا موم یا رنگ های چوبی دوام و عمر ظرف را در برابر رطوبت، لکه و خراش بالا می برند. اکنون ظروف چوبی آماده ی ارسال به بازار است. پس از عملیات بسته بندی و نصب مارک، این ظروف زیبا راهی بازار می شوند. فروشگاه آف سود متنوع ترین ظروف چوبی مانند کاسه چوبی، سینی چوبی، قاشق چوبی، آجیل خوری چوبی، کفگیر چوبی، پیاله چوبی، پایه کیک چوبی و گردوشکن چوبی را برای افراد خاص پسند عرضه می نماید. بعد از مشاهده محصولات ما و بررسی قیمت ها، از طریق سایت آف سود اقدام به خرید ظروف چوبی آشپزخانه کنید.

معرفی مهم ترین و کاربردی ترین ظروف چوبی آشپزخانه 2

معرفی انواع ظروف چوبی مناسب آشپزخانه و کاربرد آنها

ظروف چوبی به دلیل این که از جنس طبیعت است و با کمک هنر دست و ذهن خلاق ساخته می شود، علاوه بر زیبایی و جذابیت حس حضور در دل طبیعت و صمیمیت و گرمای بیشتری را با خود به همراه می آورد. افرادی که همیشه به دنبال اضافه کردن وسایل جدید و نو به منزل خود هستند، حتماً از ظروف چوبی نیز در این راه کمک خواهند گرفت. خرید ظروف چوبی پذیرایی برای هر منزلی از واجبات است. به همین علت ما در این بخش از مقاله لیستی از ظروف چوبی به همراه کاربردی که دارند را برای شما گردآوری کرده ایم. انواع ظروف چوبی مناسب آشپزخانه عبارتند از:

1- کاسه چوبی

یکی از انواع ظروف چوبی که بسیار هم پرکاربرد بوده، کاسه چوبی می باشد. این مدل ظروف چوبی هم در آشپزخانه و هم در سرویس پذیرایی مورد مصرف می باشند چرا که نسبت به سایر ظروف چینی و کریستال از دوام بالاتری برخوردار هستند و در مقابل ضربه مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. ضمن این که کاسه چوبی به طور طبیعی گرمای مواد غذایی را نگه داشته و در عین حال مانع انتقال گرما از غذا به میز یا شیشه یا سفره می گردد. انواع کاسه چوبی در سایزهای مختلف می تواند برای مصارفی همچون، ظرف سالاد، ماست، انواع سوپ و آش، دسرهای مختلف کاربرد داشته باشد. نکته ای که در مورد این ظروف باید توجه کرد اینست که طعم و کیفیت غذا را تغییر نمی دهند. برخی از انواع کاسه های چوبی در ابعاد بزرگتر به عنوان ظروف میوه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. پس در هنگام خرید سرویس پذیرایی چوبی می توانید کاسه چوبی را در لیست خرید خود قرار دهید.

2- سینی چوبی

یکی از انواع ظروف چوبی که هم در آشپزخانه و هم در رستوران ها بسیار پرکابرد است سینی چوبی می باشد. این سینی ها یا به صورت ساده و یا طرح دار و با حکاکی های ظریف و ریز، زیبایی خاصی به سرویس پذیرایی شما می بخشند. شما می توانید از سینی چوبی خود به عنوان سینی سرو غذا نیز استفاده نمایید. حتی در بسیاری از موارد، افراد باسلیقه سینی چوبی را در دکوراسیون و چیدن اکسسوری های منزل نیز مورد مصرف قرار می دهند.

3- قاشق چوبی

از گذشته تا کنون استفاده از قاشق چوبی بسیار مرسوم بوده است و بیشتر خانم هایی که سن بالاتری دارند ترجیح می دهند در هنگام آشپزی از قاشق چوبی استفاده نمایند. چرا که این قاشق ها علاوه بر سالم تر بودن، طعم غذا را تغییر نداده و خط و خشی را بر روی ظروف تفلون نمی اندازند. ضمن این که قاشق چوبی در سایز بزرگ را می توان برای سرو آجیل نیز استفاده کرد.

4- کفگیر چوبی

این مدل از ظروف چوبی مانند قاشق چوبی سابقه ی طولانی در آشپزخانه ی هر خانه ای دارد. حتماً دیده اید که مادر یا مادربزرگ های شما هنگام آشپزی از کفگیرهای چوبی استفاده می کردند و دلیل آن هم به این علت بود که در گذشته ظروف تفلون و پلاستیکی مناسب آشپزی و یا استیل وجود نداشت یا بسیار کمتر بود. از طرفی ظروف روحی یا رویی نیز دارای وزن بالایی بودند و برای استفاده قدرت و توان جسمی بالایی را می طلبیدند. به همین علت مادران ما ترجیح می دادند از کفگیر چوبی در آشپزی استفاده کنند که علاوه بر سالم تر و طبیعی بودن، دارای وزن سبک هنگام استفاده نیز می باشند. امروزه نیز بسیاری از افراد هنگام آشپزی شیوه ی گذشتگان را پیش گرفته اند و از کفگیرهای چوبی در آشپزی استفاده می نمایند.

5- آجیل خوری چوبی

برای تکمیل ست پذیرایی خود در شب یلدا و عید نوروز، پس از خرید اردو خوری و خرید میوه خوری به سراغ آجیل خوری چوبی بروید که علاوه بر استفاده به عنوان ظرف آجیل می توانید از آن به عنوان یک کاسه چوبی در هنگام سرو غذا و یا حتی ظرف شکلات خوری استفاده نمایید. یک ظرف آجیل خوری چوبی در ترکیب با رنگ های جذاب انواع آجیل، زیبایی و درخشندگی خاصی را به سرویس پذیرایی شما می بخشد و الهام بخش طبیعیت و سرزندگی خواهد بود.

6- پیاله چوبی

انواع پیاله های چوبی با ابعاد گوناگون می تواند هم در سرویس پذیرایی و هم در سرویس سرو غذا شما قرار بگیرد. پیاله چوبی در سرویس سرو غذا به عنوان کاسه های کوچک چوبی می باشند که می توانید داخل آن ها ماست، سالاد، انواع ترشیجات را قرار دهید. اما در سرویس پذیرایی مدل های جذابی از انواع پیاله چوبی وجود دارد که می توان به عنوان فنجان چای از آن استفاده کرده و حس زیبا و خاصی را به مهمان خود منتقل کنید.

7- پایه کیک چوبی

امروزه استفاده از انواع ظروف کریستال و چینی برای سرو کیک دیگر مانند گذشته مورد توجه قرار ندارد و بیشتر جوانان به سراغ پایه کیک چوبی برای سرو انواع کیک و شیرینی و حتی دسرهای خود می روند. این مدل ظروف چوبی در وسط سرویس پذیرایی، شیکی و جذابیت خاصی را به چیدمان شما می بخشند.

8- گردوشکن چوبی

یکی از انواع ظروف چوبی جذاب و با مزه که در فروشگاه های خاصی نیز عرضه می گردد، گردوشکن چوبی می باشد. این وسیله ی پر استفاده اغلب از جنس استیل یا رویی یا چدن تولید می شود. اما در فروشگاه آف سود گردوشکن های چوبی عرضه می گردد که می تواند بر سر میز صبحانه و هنگام سرو انواع غذاهای مخصوص صبحانه، برای مهمانان شما جذاب و مورد توجه باشد.

جمع بندی

ظروف چوبی از جمله ظروفی هستند که از جنس چوب و با کمک هنر دست تهیه و تولید می گردند. امروزه در بسیاری از منازل با هر سبک و سلیقه ای، حداقل یک نمونه از ظروف چوبی را خواهید دید. شما می توانید با مراجعه به وب سایت آف سود و تماشای انواع محصولات چوبی، نسبت به دریافت قیمت و خرید آن ها اقدام نمایید.