چگونه بهترین انتخاب را برای خرید ظروف سرامیکی داشته باشیم؟

چگونه بهترین انتخاب را برای خرید ظروف سرامیکی داشته باشیم؟

یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین نوع ظرف ها، سبک ظروف سرامیکی می باشد. تنوع و رنگ بندی ظروف سرامیکی بسیار زیاد است از این رو با توجه به سلیقه و چیدمان مورد نظر خود می توانید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. ظروف سرامیکی از ظرف هایی است که در اکثر خانه ها پیدا می شود. کاربردی بودن این سبک از ظرف ها موجب شد که به راحتی جایگزین خیلی از ظروف آشپزخانه شده اند. ایمنی ظرف از لحاظ مواد سازنده و همچنین مقاومت در برابر حرارت ظروف سرامیکی از نکاتی است که به شما کمک می کند یک انتخاب خوب و خرید موفقی داشته باشید. از جمله ظروفی هستند که می توانید از آن ها روی گاز بهره ببرید و یا در مایکروویو و فر قرار دهید. فروشگاه آنلاین صنایع دستی آف سود عرضه کننده انواع محصولات صنایع دستی و ظروف سرامیکی می باشد. یک مجموعه معتبر و بروز که می توانید خرید اینترنتی ظروف سرامیکی خود را با خیال راحت از این مجموعه انجام دهید.

چند نکته مهم قابل توجه از کیفیت ظروف سرامیکی

به کمک چند نکته کوچک و ساده در نگاه اول می توانید با جنس و کیفیت ظروف سرامیکی بیشتر آشنا شوید و در نتیجه یک خرید خوب و لذت بخش داشته باشید البته ناگفته نماند اغلب ظرف های سرامیکی دست ساز ممکن است کمی تفاوت ظاهری با نوع خود داشته باشد اما مهم کیفیت و دوام و طول عمر این ظرف هاست. بنابراین در بررسی کیفیت ظروف سرامیکی بدون لعاب باید به نکات زیر توجه کرد:
• بعد از ساخت ظروف سرامیکی باید آن ها را روی سطح مسطح قرار دهید. این ظرف ها باید روی سطح صاف تقارن داشته باشند و همچنین ظرف شما بر روی سطحی که قرار گرفته است تعادل داشته باشد.
• در انتخاب ظروف سرامیکی باید سطح خود ظرف را بررسی کنیم، یک ظرف سرامیکی با کیفیت و مناسب در سطح خود بدون ناهمواری می باشد و کاملا سطح صاف و یکنواختی دارد.
• از آن جایی که ظروف سرامیکی در حرارت بالا پخته می شوند باید دقت کنید تا بر روی سطح آن اثری از سوختگی و ترک و یا لب پریدگی نباشد.
• طراحی و نقش و نگارهایی که روی دیواره های ظروف سرامیکی انجام شده منظم بوده و یک لایه یکدست سطح آن را پوشانده باشد تا دچار رنگ پریدگی و یا بهم خوردن رنگ ها نشود.
• آرم درج شده بر روی ظروف سرامیکی باید در مرکز و پایین قرار بگیرند.
• یکی دیگر از راه های تشخیص جنس و کیفیت ظروف سرامیکی که باید انجام داد این است که اگر ظروف سرامیکی طرح دار شما طلایی و یا نقره ای است،  سطح آن را با انگشت محکم فشار داده و یا خراش دهید تا متوجه شوید رنگ و یا طلا از بین می رود یا خیر.

چگونه بهترین انتخاب را برای خرید ظروف سرامیکی داشته باشیم؟ 1

شناخت ظروف سرامیکی با کیفیت

ظروف سرامیکی هم از آن دسته ظرف هایی است که کیفیت آن درجه بندی دارد. ظرف های سرامیکی که درجه کیفی پایین تری دارند نیز قابل استفاده و کاربردی هستند اما به مرور زمان در برخی موارد ضعف آن ها به چشم می خورد. البته این موضوع کاملا طبیعی است. همچنین پیشرفت تکنولوژی و برتری در ساخت و تولید لوازم خانگی مخصوصا وسایل آشپزخانه امروزه کاملا ملموس و قابل درک می باشند که البته ظروف سرامیکی هم از این پیشرفت مستثنی نیست زیرا دوام و نگهداری بالا در کنار داشتن ظاهر و طرح های شیک و فانتزی و متنوع که امروزه برای آن ها بوجود آمده، کاملا مشهود است. همین ویژگی و قابلیت های ظرف های سرامیکی موجب شده که در سال های اخیر بیشترین نقش را در پذیرایی های مجلل و مهمانی ها داشته باشند. در ادامه مقاله با ویژگی های کاربردی ظرف های سرامیکی با کیفیت آشنا می شویم:

1- یکی از موضوعات مهم و ناخوشایند برای ظروف آشپزخانه این است که بوی غذا روی ظرف ها باقی بماند. از این رو ظرف سرامیکی براساس قابلیت ها و استفاده از باکیفیت ترین مواد اولیه سبب شده است تا بو، لکه غذا و محتویات روی آن به جا نمی ماند. از این رو ویژگی سازگاری با مواد غذایی ظروف سرامیکی را افزایش دادند که می توان آن را نقطه عطف ظرف های سرامیکی دانست.

2- یکی دیگر از ویژگی های ظروف سرامیکی این است که قابلیت شکل پذیری و فرم دهی خوبی دارند که می توان آن ها را به صورت اشکال فانتزی و یا طراحی های عروسکی هم ایجاد کرد. همچنین یکی از طرح هایی که بسیار محبوب شدند و مورد توجه قرار گرفته اند، طراحی های فانتزی و عروسکی ظرف غذای کودک است. بنابراین این ویژگی یکی از مهمترین عوامل مهم و موثر در فروش ظروف غذاخوری می باشد.

3- برخی از طرح های ظروف سرامیکی به صورت درب دار ساخته شده اند که درب آن ها هم از همان جنس سرامیک است. این ظروف درب دار سرامیکی قابلیت بالا و خاصی در نگهداری از غذا دارند. از این رو به راحتی می توان آن ها را در هر نقطه از یخچال و فریزر قرار داد.

4- مدل های جدید و با کیفیت ظروف سرامیکی طوری طراحی شده اند که نسبت به ظروف فلزی، ظرف های سرامیکی زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارند. بنابراین با خیال راحت می توانید خوراکی های متنوعی از جمله انواع غذا و دسر و همچنین لازانیا و کیک و انواع خوراکی ها را در آن بپزید.

5- تنوع در مدل و طرح ظروف سرامیکی همچنین رنگ ظروف سرامیکی به قدری زیاد است که سبب می شود که هنگام انتخاب و خرید ظروف سرامیکی محدودیتی برای شما ایجاد نشود. ظروف سرامیکی بدنه صاف و صیقلی و همچنین براقی دارند که می تواند به فضای آشپزخانه و یا میز پذیرایی و غذاخوری جلوه شیک و خاصی ببخشد.

6- ظروف سرامیکی باکیفیت قابلیت تحمل و مقاومت دمایی بیش از 2000 درجه فارنهایت را دارد. همین ویژگی سبب می شود تا قابلمه های سرامیکی برتری بالاتری در برابر محصولات مشابه خود داشته باشند. همچنین گرما در ظروف سرامیکی به تدریج زیاد می شود و حرارت آن در همه نقاط ظرف غذا یکدست پخش می شود.

7- از دلایل و ویژگی های دیگری که سبب می شود افراد بی تردید سراغ ظروف سرامیکی بروند، شرکت سازنده و داشتن برند و مارک معتبر است. افراد متخصص در این حوزه با اطلاع به استفاده مکرر از هر نوع ظروف سرامیکی، سعی کرده اند تا کیفیت آن ها را بالا ببرند. به همین جهت این کار سبب بالا رفتن مقاومت و همچنین ماندگاری این محصولات می شود.

8- برای دسته درب قابلمه های سرامیکی و یا ظرف های دیگر هم از سرامیک استفاده می شود که این موضوع علاوه بر زیبایی محصول، دوام آن ها را بیشتر می کند.

9- از دلایل مهمی که سبب می شود تا خانم ها به سمت ظروف سرامیکی بروند جنس و کیفیت ظروف سرامیکی است. کدر و مات شدن ظرف ها بعد از استفاده طولانی مدت سبب می شود تا دیگر رغبتی بری استفاده از آن ها نداشته باشیم. زیرا ظاهر آن طوری می شود که انگار با هربار شستشو همچنان کثیف باقی می مانند. علاوه بر کدر شدن آن ها وجود خط و خش روی سطح ظرف ها یکی دیگر از دلایل بی کفیت بودن شان به حساب می آید. با انتخاب بهترین ظروف سرامیکی می توانید کیفیت را مشاهده کنید چرا که این محصولات با داشتن یک لایه لعابی با کیفیت؛ شفافیت و درخشندگی خود را تا مدت ها بعد از استفاده و شستشو حفظ خواهد کرد و هیچ تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی شود.

10- قیمت ظروف سرامیکی در مقابل کیفیت و ویژگی های برتری که نسبت به سایر ظرف ها دارد بسیار مناسب است از طرفی خرید آن ها نسبت به هزینه ای که می پردازید، کیفیت و قابلیت هایی که ارائه می دهید از ویژگی های منحصربفرد ظروف سرامیکی می باشد. همین موارد نشان دهنده برتر بودن این محصولات نسبت به سایر محصولات مشابه است. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب و شناخت کامل ظروف سرامیکی می توانید مقاله "همه چیز درباره ظروف سرامیکی" را مطالعه کنید.

چگونه بهترین انتخاب را برای خرید ظروف سرامیکی داشته باشیم؟ 2

جمع بندی

در این مقاله درباره جنس و کیفیت ظروف سرامیکی صحبت کردیم همچنین با موارد و نکات لازم برای شناخت و خریداری ظروف سرامیکی با کیفیت آشنا شدیم. نکاتی که به ما کمک می کند تا هنگام خرید حضوری و یا خرید اینترنتی ظروف سرامیکی با دقت عمل کنیم و با خیال راحت ظروف سرامیکی با کیفیت برای خود تهیه کنیم. از جمله موارد مهم در انتخاب و تشخیص ظروف سرامیکی از لحاظ ظاهری این است که در نگاه اول روی سطح صاف تقارن و تعادل داشته باشد، روی سطح ظرف ناهمواری نداشته باشد و کاملا یکدست باشد، سطح آن دچار سوختگی نباشد. لب پریدگی نداشته باشد و... همچنین از ویژگی های کاربردی ظروف سرامیکی با کیفیت می تواند دمای بالاتر از 2000 درجه را تحمل کند، به راحتی دچار خط و خش نمی شود، گرما را در سطح ظرف به صورت یکنواخت پخش می کند، منافذ آن بسته است از این رو رد لک غذا و یا باقی مانده غذا روی آن نمی ماند، اگر لک شود به راحتی می توان آن را تمیز کرد و موارد بسیار دیگر. همچنین قیمت ظروف سرامیکی با توجه به کارایی و کیفیتی که دارند بسیار مناسب است برای تهیه ظروف سرامیکی با کیفیت می توانید به مجموعه آف سود که یک سایت آنلاین فروش صنایع دستی معتبر و حرفه ای در کشور است مراجعه کنید.

منابع:

1. https://zeeen.ir/%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%B8%D8%B1%D9%81-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%DB%8C/
2. https://journal.nobesho.com/%D8%B8%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9%DB%8C/
3. https://cs.goldiran.ir/fa/blog/10-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%D8%B8%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9%DB%8C-+-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7-(%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%9F)
4. https://soophi.ir/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%E2%80%8C%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B8%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9%DB%8C/
5. https://charshin.com/blog/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B1%D8%BA%D9%88%D8%A8/