راهنمای انتخاب و خرید ماگ سرامیکی

خرید ماگ سرامیکی برای شما که علاقه مند به نوشیدنی های گرم هستید، یکی از کارهای لذت بخش و در عین حال می تواند سخت باشد. در زمان انتخاب و خرید ماگ های سرامیکی حتما به جنس و کیفیت ماگ، نحوه شستشو و اینکه چه نوع نوشیدنی می توان در آنها نوشید توجه کنید. ما در این مقاله سعی داریم شما را با انواع ماگ، مزایا و معایب هر کدام و نکات خرید ماگ سرامیکی آشنا کنیم.

مقایسه انواع ماگ مناسب برای نوشیدن دمنوش

در این قسمت به مقایسه انواع ماگ ها با ماگ سرامیکی می پردازیم:

انواع ماگ مزایا معایب
ماگ شیشه ای (پیرکس) مقاومت بالا در برابر تغییر ناگهانی دما شکننده بودن
ماگ استیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی و خراش
عمر طولانی
بادوام و سبک
مناسب سفر و محل کار
نداشتن عایق حرارتی
محدودیت استفاده در مایکروویو
ماگ پلاستیکی مقاومت در برابر شکستن
قابل حمل
به راحتی لک می شود
جذب طعم و بو
ماگ سرامیکی

تحمل دمای بالا
عدم جذب طعم و بو
نگهداری و شستشوی راحت و آسان
حفظ حرارت مایعات
استفاده در مایکروویو
مقاومت در برابر خراشیدگی و لکه شدن
عایق حرارت
سازگار با محیط زیست

امکان شکستن، ترک خوردن
و یا لب پر شدن

راهنمای انتخاب و خرید ماگ سرامیکی 1

ویژگی های ماگ‌های سرامیکی

با مقایسه بین ماگ‌های سرامیکی و فلزی و شیشه‌ای و پلاستیکی، متوجه شدیم که احتمالا ماگ سرامیکی برای نوشیدن مایعات گرم و سرد بهترین گزینه است. در اینجا ویژگی های ماگ‌های سرامیکی و نکات منفی و مثبت آن را نیز بررسی کنیم.

• تنوع طرح و رنگ ماگ سرامیکی

• حفظ دمای نوشیدنی

یکی از معضلات طرفداران چای و قهوه سرد شدن نوشیدنی می‌باشد. با استفاده از ماگ سرامیکی هرگز این مشکل را نخواهید داشت، چرا که سرامیک عایق حرارت است و نوشیدنی شما را برای مدت طولانی‌تری گرم نگه می‌دارد.

• عدم واکنش با مایعات

صرف نظر از نوع نوشیدنی که درون ماگ سرامیکی می‌ریزید، واکنشی میان مایع و لیوان صورت نمی‌گیرد و به همین جهت، رنگ و شکل و طرح لیوان تغییری نمی‌کند و نوشیدنی نیز تغییر رنگ و طعم و بو نمی‌دهد.

• مقاوم در برابر لکه و بو

شما می‌توانید انواع نوشیدنی اعم از چای، قهوه، دمنوش، شربت، آبمیوه و ... در ماگ سرامیکی نوش جان کنید، بدون این که بو و لکه‌ای از آن‌ها در ماگ بماند.

• شستشوی آسان

برای شستن آن می‌توانید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اگر هم شستشوی دستی را ترجیح می‌دهید، آب و صابون یا مایع ظرفشویی معمولی چاره کار شماست.
برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد نحوه‌ی شستشوی ماگ سرامیکی، حتما مقاله" بهترین ترفندهای نگهداری و شستشوی ماگ سرامیکی" را در بلاگ آف سود مطالعه بفرمایید.

• احتمال شکستگی و لب پر شدن

 با وجود مزایای بسیار ماگ سرامیکی، احتمال شکستگی و لب پر شدن آن وجود دارد. البته اگر کیفیت ساخت ماگ بالا باشد احتمال وقوع آن کم است.

نحوه استفاده از ماگ دمنوش سرامیکی

استفاده از این ماگ و تهیه دمنوش در آن بسیار ساده است. کافی است که فیلتر جداکننده را درون ظرف بگذارید و گیاه یا میوه خشک‌شده مدنظرتان را درون آن بگذارید. سپس آب جوش را به آرامی روی گیاه و داخل ظرف تا اندازه دلخواه بریزید و سپس درپوش ماگ را بگذارید. بعد از گذشت چند دقیقه، درپوش را بردارید و فیلترجداکننده حاوی گیاه را خارج کنید. این روش یک روش بسیار ساده‌ی تهیه‌ی دمنوش می‌باشد. از یک طرف، دمای آب جوش در فاصله‌ی اضافه کردن آن و تهیه دمنوش پایین نمی‌آید و از طرفی دیگر،  بدون این که از ظروف و لوازم اضافه استفاده کنید یک دمنوش عالی در کم‌ترین زمان خواهید داشت. البته اگر ذرات کوچک گیاه که از فیلتر رد شده و وارد دمنوش شده‌اند شما را اذیت می‌کند، دمنوش را یک دور از صافی رد کنید.

راهنمای انتخاب و خرید ماگ سرامیکی 2

نکاتی که هنگام خرید ماگ سرامیکی دمنوش باید رعایت شوند

1- جنس ماگ:

ماگ ها تنوع جنس بالایی دارند که شامل سرامیکی، شیشه ای، استیل و پلاستیکی و... می شود. در این میان ماگ های سرامیکی به دلیل کیفیت بالا و زیبایی طرح هایشان از مدل های پرطرفدار هستند. اغلب ماگ های سرامیکی برای صرف نوشیدنی های داغ مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر خصوصیات ماگ های سرامیکی مرغوب و با کیفیت این است که ظرافت بالایی دارند اما به راحتی ترک نمی خورند و لب پر نمی شوند. کیفیت و ظرافت طرح ماگ های سرامیکی دست ساز از مدل های صنعتی آنها نیز بهتر است. پس پیشنهاد ما به شما که عاشق نوشیدن چای، قهوه و دمنوش هستید، خرید ماگ دست ساز با کیفیت می باشد.

2- نحوه شستشو:

در زمان خرید حتما از فروشنده نحوه شستشو ماگ را بپرسید.  همچنین این مسئله که آیا می توان ماگ سرامیکی را در ماشین ظرفشویی گذاشت یا خیر سوال کنید. شستشوی ماگ سرامیکی بسیار آسان می باشد، زیرا این ماگ ها با ملایم ترین شوینده ها تمیز می شوند و نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نیست. برای شستن ماگ سرامیکی می توانید از صابون یا مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید و با یک اسفنج نرم روی ماگ بکشید و به راحتی می بینید که ماگ مثل روز اول شده است. به هیچ عنوان برای شستن ماگ سرامیکی از اسفنج زبر یا وسایل ساینده که باعث خراب شدن سطح سرامیک می شود استفاده نکنید.

3- مقدار گرم نگه داشتن نوشیدنی:

اگر برایتان مهم است که در هر زمان نوشیدنی گرم بنوشید حتما از فروشنده بپرسید که ماگ مورد نظرتان چه مدتی نوشیدنی را گرم نگه میدارد. زیرا جنس و مدل ماگ در گرم نگه داشتن و خنک شدن نوشیدنی تاثیر دارد. ماگ های سرامیکی دوجداره و یا با عایق خلا هستند که باعث تقویت عملکرد حرارتی آن ها می شود و بعضی دیگر درپوشی دارند که به حفظ گرمای درون ماگ کمک می کند. همچنین باید گفت ماگ های سرامیکی به همان مقدار که گرما را حفظ می کنند، سرما را نیز درون خود نگه دارند.

4- گنجایش ماگ:

ماگ های سرامیکی در اندازه های متنوع تولید می شوند و معمولا گنجایش بیشتری نسبت به لیوان های معمولی دارند. شما می توانید طبق سلیقه و میزان مصرف خود، ماگ مورد نظر با اندازه دلخواه را انتخاب کنید. اما اگر شما از آن دسته افراد علاقه مند به نوشیدنی هستید پیشنهاد ما به شما ماگ سرامیکی با ظرفیت 500 میلی لیتر می باشد. ولی اگر اینطور نیست می توانید ماگ های با ظرفیت 300 میلی لیتر را خریداری کنید.

5- قیمت ماگ:

یکی دیگر از آیتم های مهمی که در زمان خرید ماگ باید به آن توجه داشته باشیم قیمت ماگ است. از آیتم های مهمی که در قیمت ماگ تاثیر دارد می توان کیفیت، مقدار گنجایش نوشیدنی و طراحی ماگ را نام برد. هر چه کیفیت و ظرافت ماگ بیشتر باشد قیمت بالاتری نیز دارد با این وصف باید گفت قیمت ماگ سرامیکی دست ساز به نسبت صنعتی آن بالاتر می باشد. البته این هم باید گفت که ماگ های سرامیکی به نسبت ماگ های دیگر قیمت مقرون به صرفه تری دارند.
همچنین خوب است قبل از خرید ماگ سرامیکی، مقاله" چگونه بهترین انتخاب را برای خرید ظروف سرامیکی داشته باشیم؟" را در بلاگ آف سود مطالعه فرمایید.

چرا باید از ماگ های سرامیکی برای صرف دمنوش استفاده کنیم؟

مزایای آن از جمله حفظ حرارت نوشیدنی، عدم واکنش با مایعات، مقاومت در برابر لکه و بو و امکان گرم کردن نوشیدنی در مایکروویو آن را از دیگر ماگ‌ها یعنی ماگ‌های شیشه‌ای، فلزی و پلاستیکی متمایز می‌کند. همچنین تنوع طرح و رنگ ماگ‌ سرامیکی و زیبایی و جذابیت بصری آن باعث می‌شود که نوشیدن دمنوش در آن‌ بسیار لذت‌بخش و دلپذیر باشد.

آف سود، یکی از بهترین فروشگاه‌های خرید اینترنتی ماگ سرامیکی

آف سود یک وبسایت فروش انواع محصولات هنری صنایع دستی است که سعی دارد بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را به مشتریان عزیز عرضه کند. شما می‌توانید برای خرید انواع ماگ سرامیکی و همچنین خرید مینی ماگ سرامیکی به فروشگاه ما سری بزنید.