چیدمان تخته سرو چوبی برای پذیرایی

چیدمان تخته سرو چوبی برای پذیرایی

خرید ظروف چوبی چند سالیست که مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است. یکی از دلایل آن هم می تواند احساس آرامش و حضور در طبیعت باشد. تخته سرو چوبی یا تخته سرو فانتزی نیز یکی از همین ظروف چوبیست که طرفداران زیادی خصوصاً در بین جوان ها پیدا کرده است. بسیاری از افراد خوش ذوق و باسلیقه از تخته سروهای چوبی که شبیه به تخته گوشت می باشند به عنوان ظروف پذیرایی استفاده می کنند. اما شاید برخی هنوز با روش های استفاده از تخته سرو مانند چیدمان میوه روی تخته سرو آشنایی نداشته باشند. ما در این مقاله پشنهاداتی برای استفاده از انواع تخته سرو فانتزی آورده ایم. با ما باشید. سایت آف سود به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع ظروف چوبی فعالیت می کند و انواع ظروف پذیرایی چوبی مانند تخته سرو فانتزی چوبی را عرضه می نماید. برای خرید ظروف چوبی و خرید ظروف پذیرایی چوبی و سرو چوبی به صورت اینترنتی می توانید به سایت آف سود مراجعه کنید.

تخته سرو چیست؟

تخته سرو فانتزی در حقیقت تخته هایی هستند که کاملاً صاف و بدون لبه بوده و در شکل ها و جنس های مختلفی تولید و عرضه می گردد. شاید ایده ی استفاده از تخته سرو به راحتی کار با تخته گوشت بر می گردد، چرا که شباهت بسیاری به تخته گوشت دارد. اما تفاوت آن ها در نوع استفاده و میزان ضخامت و طراحی می باشد. برای خرید تخته سرو باید ابتدا سبک چیدمان پذیرایی خود را انتخاب کنید و سپس به سراغ انتخاب تخته سرو بروید. به این علت که تخته سروها انواع مختلفی دارند و شما با توجه به میز و سایر ظروف پذیرایی خود می توانید یکی از مدل های آن را انتخاب کنید.

انواع تخته سرو

انواع تخته سرو عبارتند از:

  • تخته سرو چوبی: تخته سروهایی که از انواع چوب گردو، افرا، بامبو و... تولید می گردند.
  • تخته سرو شیشه ای: ظاهری شبیه به ظروف کریستال دارد و می تواند در کنار آن ها استفاده شود.
  • تخته سرو رزینی: از موادی به نام رزین ساخته شده که پس از خشک شدن شبیه به شیشه ولی با مقاومت بسیار بالاتر می شود. می توانید رزین را با چوب و یا متریال های دیگر ترکیب کنید.
  • تخته سرو سنگی: تخته سروهایی که از انواع سنگ هایی همچون مرمر ساخته می شوند و وزنی بیشتر از سایر تخته سروها دارند.

شما می توانید برای مطالعه ی بیشتر در زمینه انواع تخته سرو و راهنمای خرید آن، به مقاله ی تخته سرو چیست؟ انواع و کاربرد آن مراجعه نمایید. 

چیدمان تخته سرو چوبی برای پذیرایی 1

ایده های خلاقانه برای چیدمان تخته سرو چوبی برای پذیرایی

خرید ظروف پذیرایی و سرو چوبی خصوصاً برای زمانی که یک جشن یا مهمانی خاصی را می خواهید در منزل خود برگزار کنید بسیار گیج کننده می شود. اما تخته سرو فانتزی این امکان را به شما می دهد که با یک چیدمان ساده، زیبایی، شیکی و اصالت خاصی را به میز پذیرایی خود ببخشید. برای این منظور می توانید در کنار خرید ظروف پذیرایی و سرو، یک یا چند تخته سرو چوبی نیز خریداری نمایید. با این کار دست خود را برای چیدمان وسایل و خوراکی های پذیرایی باز گذاشته اید.
خوراکی ها همیشه جزو جذاب ترین قسمت هر مهمانی و دورهمی ها بوده اند. حال اگر با یک چیدمان خاصی نیز سرو شده باشند، بر جذابیت آن ها افزوده خواهد شد. چرا که ظاهر زیبا بخش مهم و اصلی و تأثیرگذار در طعم غذا یا خوراکی می باشد. شما اگر بهترین و گران ترین مواد غذایی را نامرتب و شلخته سرو کنید، یا با ظاهری ناخوشایند چیده باشید، مهمان یا مهمانان خود را نسبت به خوردن آن غذا یا خوراکی مردد کرده اید.
تخته سرو فانتزی در این زمان به کمک شما می آید و می توانید با یک چیدمان ساده، مهمانان خود را نسبت به خوردن خوراکی های روی میز ترغیب نمایید. محتویات تخته سروها می تواند انواع خوراکی از قبیل تنقلات، میوه، سبزیجات، گوشت و مرغ، فینگرفود ها، دسرها و انواع خوراکی هایی که برای مهمانی هایی مانند تولد در نظر دارید، باشد. این تخته سروها امکان انتخاب را به مهمانان شما می دهد تا براساس علاقه ی خود از هر نوع خوراکی که دوست دارند میل نمایند.
شما با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید انواع ایده های مختلف برای چیدمان خوراکی های خود پیدا کنید. ما نیز در این مقاله سعی داریم چند پیشنهاد برای چیدمان تخته سرو فانتزی یا چوبی به شما ارائه دهیم تا در مهمانی های خود از آن ها استفاده نمایید. ایده هایی از جمله:

◘چیدمان تخته سرو چوبی برای مهمانی و جشن تولد

در مهمانی ها و جشن تولدها اولین موضوعی که ذهن میزبان را درگیر می کند نوع خوراکی هاییست که باید در طول زمان مهمانی سرو کند. در مهمانی هایی مانند تولد مهمانان تمایل چندانی به خوردن غذا با حجم زیاد ندارند و بیشتر می خواهند به رقص و شادی بپردازند. از این رو نسبت به سرو غذا آن هم با سبک سنتی و قدیمی یعنی دو یا سه مدل غذا با حجم زیاد، علاقه ی چندانی ندارند. مهمانان در طول جشن تولد دوست دارند از غذاهای کوچک و کم حجم برای سیرکردن مقطعی و کسب انرژی استفاده نمایند.
فینگرفودها چند سالیست که جای خود را در مهمانی ها و خصوصاً جشن تولدها باز کرده است. فینگر فود به خوارکی هایی گفته می شود که برای خوردن آن ها معمولاً به قاشق یا چنگال احتیاج ندارید، چرا که سایز و ابعاد آن ها کوچک است تا حدی که می توانید با دو انگشت به راحتی یک فینگر فود را میل نمایید. اما برای سرو فینگر فود شما به یک ظرف پذیرایی دارید که با سبک غذای فینگرفودی همخوانی داشته باشد. برای این کار ما به شما خرید تخته سرو چوبی را پیشنهاد می کنیم.
تخته سرو فانتزی یکی از ظروف پذیرایی و سرو است که با ذات مدرن فینگرفود همخوانی و هماهنگی دارد. شما می توانید انواع فینگر فود از قبیل، پیتزاهای کوچک، میگو، ناکت، سالاد ماکارونی و الویه و مواردی از این دست را بر روی تخته سرو فانتزی چوبی خود بچینید. با این کار شما به مهمانان خود اجازه خواهید داد تا هر غذایی را که دوست دارد میل کند. یا به افرادی که تمایل دارند از تمامی غذاهای روی میز تکه ای بچشند نیز این امکان را می دهید تا با خیال راحت و بدون نگرانی از بابت زود سیر شدن از هر فینگرفودی یک تکه امتحان کنند.

چیدمان تخته سرو چوبی برای پذیرایی 2

◘چیدمان تخته سرو چوبی با میوه ها و سبزیجات

میوه های پاییزی و زمستانی به دلیل بزرگ و درشت بودن اغلب در مهمانی ها به صورت نصفه خورده می شوند و معمولاً افراد خصوصاً خانم ها و بچه ها نمی توانند چند میوه را به طور کامل میل کنند. از طرف روز به روز شاهد افزایش تورم و گران تر شدن اقلام خوراکی همچون میوه ها هستیم. بنابراین شاید برای بسیاری از خانواده های کم درآمد پذیرایی از مهمانان با حتی سه نوع میوه کمی سخت باشد.
چیدمان میوه روی تخته سرو این امکان را به شما می دهد تا با هزینه بسیار کمتر چند نوع میوه را به طور همزمان در مقابل مهمان یا مهمانان خود قرار داده و از آن ها پذیرایی کنید. بسته به فصلی که در آن قرار دارید می توانید از انواع میوه های رنگارنگ برای چیدمان روی تخته سرو استفاده نمایید. از انواع میوه هایی که قابل برش زدن هستند مانند آناناس، هندوانه و یا میوه هایی که نیاز به پوست کندن دارند مانند پرتقال، نارنگی و مواردی از این دست استفاده نمایید. قرار دادن میوه های رنگی بر روی تخته سرو فانتزی مانند یک اکسسوری به میز شما زیبایی خاصی می بخشد.
همچنین در بسیاری از مهمانی ها می بینیم که علاوه بر چیدمان میوه روی تخته سرو، از سبزیجات نیز برای پذیرایی استفاده می کنند. خصوصاً اگر مهمانی گیاه خوار داشته باشید، انتخاب تخته سرو چوبی که مملو از میوه و سبزیجات شده باشد گزینه ی بسیار مناسبیست. برای این کار می توانید از انواع سبزیجات، میوه های خشک، انواع سالادها، ساندویچ های گیاهی و.... استفاده نمایید. چنین تخته سرو فانتزی به عنوان یک انتخاب سبز و سالم مورد توچه مهمانان شما قرار خواهد گرفت. در کنار سبزیجات می توانید انواع طعم دهنده ها مانند سس ها و دیپ ها یا حتی خیارشورها، انواع ترشیجات را قرار دهید تا تخته سرو شما کامل شود.
اگر تعداد میوه ها و سبزیجات زیاد بود، بهتر است تخته سرو میوه از سبزیجات جدا باشد. چرا که با خیال راحت می توانید آن ها را هرجور که دلتان بخواهد روی تخته سرو فانتزی خود بچینید. در غیر این صورت یک مرزی بین آن ها مشخص کنید و میوه ها را ردیف به صورت مورب کنار هم بچینید و سپس سبزیحات را روی تخته قرار دهید. حتی می توانید از مدل دایره ای نیز برای چیدمان استفاده نمایید. فقط از نوشیدنی های طبیعی نیز غافل نشوید. انواع آب میوه های طبیعی تکمیل کننده ی تخته سرو شما می باشند.

چیدمان تخته سرو چوبی برای پذیرایی 3

◘چیدمان تخته سرو چوبی با گوشت و مرغ

در مهمانی هایی که با حضور پدر و مادرها و بزرگترها برگزار می شود، اصولاً افراد به خوردن غذاهای سنتی تمایل بیشتری دارند. مثل انواع آش، سوپ،  انواع کباب و خورشت به همراه برنج، یا غذاهایی مانند کشک بادمجان و میرزاقاسمی و مواردی از این دست که بیشتر مورد پسند افراد سنتی یا سن بالاتر می باشد. چرا که این افراد قدرت ریسک کمتری دارند و می خواهند با خوردن یک یا دو مدل غذا به آن حس خوشایند لذت بردن از غذا برسند. اما در مورد جوانان این موضو کمی متفاوت است. جوانان بیشتر تمایل دارند طعم های جدیدی را امتحان کنند و از همه ی غذاهای موجود ذره ای بچشند.
شما می توانید انواع خوراکی های پروتئینی مانند انواع گوشت و مرغ و ماهی را بر روی تخته سرو فانتزی خود قرار دهید تا یک تخته سرو مغذی سرشار از پروتئین به مهمانان خود عرضه کرده باشد. می توانید غذاها یا خوراکی ها را به صورت برش زده بر روی تخته قرار دهید. به عنوان مثال، سوسیس و کالباس را می توان با برش های نازکی به صورت ردیفی یا دایره ای که مرکز آن خود سوسیس یا کالباس باشد، بچینید. همچنین می توانید از میگوهای سرخ شده یا تکه های گوشت کبابی شده و یا انواع سوخاری ها مانند مرغ سوخاری، پیاز سوخاری، فیله سوخاری، سوسیس سوخاری، سیب زمینی سوخاری استفاده نمایید.
بازهم تأکید می کنیم که قرار دادن طعم دهنده ها مانند انواع سس ها و دیپ ها در اینجا ضروری بوده و باعث جلوه ی بیشتری در تخته سرو شما می شود. شما می توانید دو یا سه مدل سس را داخل ظرف های بسیار کوچکی ریخته و وسط تخته سرو خود قرار دهید و خوراکی هایی که با آن طعم دهنده خوشمزه تر می شوند را به دور آن بچینید. همچنین می توانید انواع فینگرفودها مانند ساندویج همبرگر، هاد داگ، چیزبرگر و.... در کنار آن ها جای دهید.

نکات مهمی که باید در چیدمان تخته سرو چوبی به آن ها توجه کرد

◘اولین نکته ای که باید در مورد تخته سروها به آن دقت کنید، خرید تخته سرو با کیفیت است. حتماً توجه کنید که تخته سروی که می خواهید خریداری نمایید از لحاظ کیفیتی استاندارد لازم را دارا باشد و امکان شست و شوی نیز برای آن وجود داشته باشد.
◘نکته ی بعدی در هنگام چیدمان تخته سرو اگر امکانش را دارید از دستکش کنید تا بهداشت در بهترین حالت رعایت شود.
◘مورد بعدی این که حتماً پس از اتمام استفاده از تخته سرو سریعاً آن را بشویید و بلافاصله خشک کنید تا میکروب و آلودگی بر روی ظروف باقی نماند.
◘در چیدمان غذاهایی مانند فینگر فودها یا غذاهای پروتئینی مخصوصاً سوخاری سعی کنید ابتدا روغن های موجود بر روی آن ها را با کمک دستمال گرفته و سپس بر روی تخته سرو فانتزی قرار دهید. یا اگر امکانش را ندارید از یک سلفون استفاده کنید و بر روی تخته سرو فانتزی چوبی خود بکشید تا روغن غذاها به داخل چوب جذب نشود و باعث ایجاد لکه نگردد.
◘در هنگام چیدمان میوه روی تخته سرو دقت کنید که میوه ها را به گونه ای بچینید که اگر بعضی دارای آب هستند طعمشان با میوه های دیگر ترکیب و قاطی نشود. چرا که در طعم نهایی میوه ها تأثیر منفی می گذارد. استفاده از سلفون را می توانید این جا هم عملی نمایید. با این کار عمر تخته سرو فانتزی خود را نیز بالاتر برده اید و از نفوذ آب میوه ها به درون چوب جلوگیری کرده اید.

چیدمان تخته سرو چوبی برای پذیرایی 4

خرید اینترنتی تخته سرو و ظروف پذیرایی چوبی

سایت فروشگاه آف سود به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع ظروف چوبی فعالیت می کند و انواع ظروف پذیرایی چوبی مانند تخته سرو فانتزی چوبی را عرضه می نماید. برای خرید ظرف های چوبی و خرید ظروف پذیرایی و سرو چوبی به صورت اینترنتی می توانید به سایت آف سود مراجعه کنید.

جمع بندی

استفاده از تخته سرو فانتزی برای سرو انواع غذاها، میوه ها و سبزیجات در این روزها بسیار ترند شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. شما می توانید برای پذیرایی از مهمانان خود از انواع تخته سروهای چوبی، شیشه ای، رزینی، سنگی استفاده نمایید. همچنین خرید ظروف پذیرایی و سرو چوبی به سرویس پذیرایی شما اصالت و زیبایی خاصی می بخشند.